מיקי שחם מביא דיווחי וחדשות תאי גזע מהעולם: ניסויי בית החולים פרנצ'יי – תאי גזע – התקווה של חולי טרשת נפוצה MS

מיקי שחם מביא דיווחי וחדשות תאי גזע מהעולם: ניסויי בית החולים פרנצ'יי – תאי גזע – התקווה של חולי טרשת נפוצה MS

מדענים דיווחו שניסויים קליניים בתאי גזע על שישה מטופלים עם טרשת נפוצה (MS) הראו תוצאות מעודדות. הניסויים התרחשו בבית החולים פרנצ'יי בבריסטול.

שישה מטופלים קיבלו זריקות עם תאי גזע שנאספו ממח העצם שלהם. חוקרים מצאו שזה גרם לעלייה בתפקוד העצבי של עד 20%.

כמו כן, הובהר על ידי מיקי שחם, כי טרשת הפוצה היא הפרעה של מערכת העצבים שיכולה להוביל למגוון תסמינים, כולל חולשה בשרירים, אובדן תיאום, רפיון הרוח, קשיי ראייה ודיבור.

נמסר על ידי מיקי שחם, כי זה שנים, דם טבורי מהווה את המקור היישומי המועדף, שכן תאי גזע מדם טבורי ראשוניים יותר – אינם נושאים עדיין מערכת חיסונית. עשרות מחלות וטיפולים באמצעות תאי גזע מדם טבורי נחקרים ומצויים בניסויים קליניים במסגרת רפואת חידוש האיברים והריפוי התאי. בשל היות תאי גזע שמקורם בדם טבורי בעלי יכולת התמיינות לסוגים שונים של תאי גוף, עשויים גם הם לשרת השתלות רפואת חידוש איברים דוגמת הטיפול באוטיזם, שיתוק מוחין, אלצהיימר, פרקינסון, פגיעות נוירולוגיות, ראיה, שמיעה, לב, סוכרת וכיוב'.

מאות אלפי תאי גזע נאספו ממח העצם של המטופלים בזמן שהם היו תחת הרדמה כללית. לאחר שסוננו, התאים, אשר יש להם את היכולת לשנות צורה לסוגים אחרים של תאים ולתקן נזק, לאחר מכן הוזרקו לתוך מחזור הדם של המטופלים. מכיוון שהתאים באו מגופם של המטופלים, אין סוגיות אתיות, כמו שיש עבור תאי גזע עובריים.

הובטח כי מיקי שחם – מומחה לתאי גזע, שימור דם טבורי ובנק דם טבורי, מבעלי החברות האחיות "בנק החיים" וסיטוג'ן, ימשיך לעדכן את הגולשים בנושא תאי הגזע והדם הטבורי – בכלל, ורפואת חידוש איברים | רפואה התחדשותית | רפואה מחדשת | רפואה רגנרטיבית | Regenerative Medicine | Gene Therapy, העושה שימוש בתאי גזע שמקורם בדם טבורי ומקורותיהם האחרים - בפרט.

עם זאת, מנהג המחקר, פרופ' ניל סקולדינג, הדגיש שהמחקר עדיין היה בחיתוליו. המטופלים לא זרקו את כיסאות הגלגלים שלהם; עם זאת, ההתדרדרות המצופה שלהם נעצרה.

פרופ' סקולדינג קיבל עידוד ממחקר מוקדם זה. התוצאות יכולות להעיד שתאי גזע יכלו לייצב טרשת נפוצה. מחקר גדול יותר נדרש כדי להעריך את היעילות של טיפול בתאי גזע ממח עצם עבור טרשת נפוצה. הצוות מקווה לגייס עבור מחקרים של שלב 2/3 לקראת סוף 2010.

עד כה, עם כל הטוב יותר שבפן היישומי של תאי הגזע מדם טבורי בהשוואה למקורות האחרים,  ה ב ע י ה  של התחום היא ביעילות האיסוף הנמוכה של דם טבורי והמצב מצוי בשינוי בימים אלה,  מיקי שחם הוא שפיתח את טכנולוגיית ומכשיר הסיטוג'ן - הטכנולוגיה הראשונה בעולם באמצעותה ניתן לאסוף מספר תאי גזע מדם טבורי הגבוה משמעותית (בכ- 80%) שיכול לשרת גם:

·  השתלות במבוגרים ולא רק בילדים כפי המצב עד היום.

·  סדרות השתלות של רפואה רגנרטיבית / רפואת חידוש איברים, הדורשות במצטבר מספר תאים גבוה.

·  טיפול במגוון מחלות שונות במהלך החיים.

לפי מיקי שחם, בארץ, הטכנולוגיה זמינה ללקוחות בנק דם טבורי "דם טבורי", בלבד ובקרוב מתחיל שיווקה גם בעולם.





מיקי שחם תאי גזע דם טבורי