מיקי שחם על: מומחים סוללים את הדרך לטיפול תאי גזע "עשה זאת בעצמך" לטיפול בעצמות שבורות

מיקי שחם על: מומחים סוללים את הדרך לטיפול תאי גזע "עשה זאת בעצמך" לטיפול בעצמות שבורות

דרך חדשה ומהפכנית לתיקון עצמות שבורות נסללת כעת על ידי חוקרים באדינבורו.





מדענים מתנסים עם שימוש בתאי הגזע של המטופל עצמו – תאי העל של הגוף – כדי לתקן עצמות וסחוס.





התקווה היא שהטכניקה לבסוף תוכל לבוא לידי שימוש כדי לעזור למטופלים עם מצבים חמורים כמו שיגרון ניווני. השיטה יכולה גם לבוא לשימוש כדי לטפל בקורבנות של תאונות דרכים שעצמותיהם התרסקו מעבר לתיקון.





אוניברסיטת אדינבורו מקווה להתחיל את הניסויים במטופלים תוך שנתיים, עם תקציב של 1.4 מיליון ליש"ט אשר הוכרז אתמול.





השיטה המפותחת כוללת שימוש ב"פיגום ביו-אקטיבי" על מנת להגן על תאי הגזע ולדרבן את צמיחתם אל תוך העצם או הסחוס ברגע שהם התמקמו באזור הפגום.





לתאי גזע יש את היכולת להתפתח לסוגי תאים שונים, כולל עצמות.





לפי מיקי שחם, בנק דם טבורי "בנק החיים", מהיות תאי גזע שמקורם בדם טבורי בעלי יכולת התמיינות לסוגים שונים של תאי גוף, עשויים גם הם לשרת השתלות חידוש איברים.





ה"פיגום" של הצוות מאדינבורו מורכב ממבנה רשתי נוקשה אשר מצופה או מוספג בסם שיעזור לצמיחת התאים. בעוד שהניסויים הראשוניים הוכיחו כמוצלחים, הטכניקה עוד לא הובאה לשימוש אצל מטופלים. מדענים ידעו למשך כבר כמעט עשור כיצד ליצור את התנאים הכימיים הנכונים כדי לעודד תאי גזע ממח העצם של מטופל להשתנות אל תוך תאי עצם וסחוס.





הפיגום שמפותח על ידי הצוות מאדינבורו כעת יעזור לתאים אלו לצמוח בגוף.
ד"ר ברנדון נובל, מהמרכז לרפואה מחדשת של האוניברסיטה, אמר: "זו גישה חדשנית לטיפול עצמות וסחוס ניזוקים. המטרה היא לתרגם את הידע שהשגנו ממחקרי ביולוגיית העצם לטיפולים ממשיים עבור מטופלים".





המחקר יהיה תחת הובלתו של המיש סימפסון, פרופסור לאורתופדיה וטראומה, תחת התקווה שלבסוף הטיפול ינוסה על סביבות 30 מטופלים תחילה.





העבודה מתוקצבת על ידי הקרן האנגלית לתאי גזע, מועצת המחקר הרפואי וסקוטיש אנטרפרייז.
כמו גם שימוש בתאי גזע שהובאו ממח העצם, החוקרים רוצים גם לתרבת תאים יוצרי-עצמות שהובאו מהדם. המשמעות היא שהתאים יילקחו ממטופלים ללא צורך בניתוח. המשמעות של שימוש בתאי גזע של המטופל עצמו היא שסביר שהם לא יידחו על ידי הגוף.





ד"ר אנה קרסובסקה, מנהלת מחקר מטעם הקרן האנגלית לתאי גזע, אמרה: "באנגליה, שברי ירך הורגים 14 אלף קשישים בשנה – יותר מסוגים רבים של סרטן. כמו כן, השוק העולמי למכשירים אורתופדיים לבדו מייצג בערך 17 מיליארד דולר (8.7 מיליארד ליש"ט).





לפי מיקי שחם, בנק דם טבורי "בנק החיים", למחקר זה יש את הפוטנציאל לא רק להשפיע על מספר משמעותי של חייהם של אנשים, אלא גם לפתוח את אחד משווקי תאי-הגזע הגדולים ביותר בתעשייה.





ג'יין טדמן, הדוברת של קמפיין המחקר לדלקת פרקים, אמרה שהמחקר היה "מאוד מעניין".
היא הוסיפה: "כרגע אין טיפולים אפקטיביים לשיגרון ניווני. אם מחקר זה יוכיח כמוצלח, יש לו את הפוטנציאל להיות מאוד משמעותי עבור מטופלים ולהוביל לתוצאות קליניות טובות".





מיקי שחםבנק דם טבורי "בנק החיים", מומחה לתאי גזע, דם טבורי ובנקאות דם טבורי, מבעלי החברות האחיות בנק החיים וסיטוג'ן, ימשיך לעדכן את הגולשים בנושא תאי הגזע והדם הטבורי – בכלל, ורפואת חידוש איברים | רפואה התחדשותית | רפואה מחדשת | רפואה רגנרטיבית | Regenerative Medicine | Gene Therapy, העושה שימוש בתאי גזע שמקורם בדם טבורי ומקורותיהם האחרים - בפרט.





מיקי שחם, בנק דם טבורי "בנק החיים", פיתח את טכנולוגיית ומכשיר הסיטוג'ן - הטכנולוגיה הראשונה בעולם באמצעותה ניתן לאסוף מספר תאי גזע טבוריים גבוה משמעותית (בכ- 80%) שיכול לשרת גם:




·       השתלות לחולים מבוגרים ולא רק בילדים כפי המצב עד היום




·       סדרות השתלות של רפואה רגנרטיבית / רפואת חידוש איברים, הדורשות מספר תאים גבוה




·       טיפול במספר מחלות שונות במהלך החיים




בארץ, הטכנולוגיה זמינה ללקוחות בנק החיים, בלבד.





מיקי שחם תאי גזע דם טבורי