מיקי שחם מביא חידושי ומחקרי תאי גזע: שלושים שניות על מושגים בחידוש איברים...

מיקי שחם מביא חידושי ומחקרי תאי גזע: שלושים שניות על מושגים בחידוש איברים...

·         תאי גזע

ישנם סוגים שונים של תאי גזע. תאי גזע עובריים, אשר יכולים להיות מופקים מהעובר בשלב מוקדם, להם יש יכולת להתפתח לכל סוגי תאים. תאי גזע מצויים גם מבוגרים, הם יותר מוגבלים בפוטנציאל הפיתוח, אך ניתן לחלקם באופן עקרוני מספר בלתי מוגבל של פעמים.

בנוסף נמסר על ידי מיקי שחם גם כי לדוגמה, תאי הגזע יוצרי תאי הדם במח העצם יוצרים את כל סוגי תאי הדם וליצור בתאי גזע המוח סוגים רבים ושונים של תאים.

·         אפיגנטיקה

אפיגנטיקה הוא מונח שבו נעשה שימוש כדי לתאר את ההיבטים של גנטיקה שלא יכולים להיות מוסברים על ידי ההרכב של הDNA של אדם בלבד.

לבניית רקמות ואיברים, חייבים לפתח מספר סוגים שונים של תאים. זה קורה דרך דה-הפעלה של גנים שונים. כאשר תא שנוצר באופן זה ואז מתחלק שוב - ביטוי הגן יכול להישמר בתאי הבת. זה נקרא אפיגנטיקת ירושה.

הוסבר על ידי מיקי שחם, כי זה למעלה משני עשורים, דם טבורי מהווה את המקור המועדף בטיפולי מערכת הדם ורפואת חידוש האיברים /ריפוי תאי, שכן תאי גזע מדם טבורי ראשוניים יותר מתאי מוח עצם ואינם נושאים עדיין את המערכת החיסונית (מתפתחת רק חצי שנה לאחר מכן). עשרות רבות של מחלות וטיפולים באמצעות תאי גזע מדם טבורי נחקרות באלפי ניסויים קליניים רשמיים בשלבים השונים במסגרת רפואת חידוש האיברים והריפוי התאי. בשל היות תאי גזע שמקורם בדם טבורי בעלי יכולת התמיינות לסוגים השונים של כ 250 סוגי תאי הגוף, הם משרתים גם את השתלות רפואת חידוש האיברים דוגמת הטיפול באוטיזם, שיתוק מוחין, אלצהיימר, פרקינסון, פגיעות נוירולוגיות, ראיה, שמיעה, לב, סוכרת וכיוב'.

מנגנונים אפיגנטיים, או אילו גנים מופעלים או מנוטרלים, עשויה להיות מושפעת מגורמים כגון גיל, כימיקלים, תרופות, תזונה.

·         הרכב הדם

לימפוציטים B ו T –הם תאים מיאלואידיים, כל כדוריות הדם הלבנות הן כאלה. הלימפוציטים, כפי שהשם מרמז, נפוצים במיוחד במערכת הלימפה.

עורכי האתר מעדכנים כי מיקי שחם – המומחה לתאי גזע, שימור דם טבורי ובנקי דם טבורי, ימשיך לעדכן את גולשי האתר בחידושי תאי הגזע והדם הטבורי – בכלל, ורפואת חידוש איברים /רפואה התחדשותית /רפואה מחדשת /רפואה רגנרטיבית /Regenerative Medicine /Gene Therapy, העושה שימוש בתאי גזע שמקורם בדם טבורי- בפרט.

לימפוציטים מסיירים בגוף ומזהים חיידקים או וירוסים. לימפוציטים B זוכרים זיהומים ישנים,

התאים המיאלואידיים הם 'אוכלי מערכת הדם' - הם מנטרל רקמות שנפגעו, תאים מתים, ובמידה מסוימת גם חיידקים.

עם כל יתרונות תאי הגזע מדם טבורי בהשוואה למקורות האחרים, לא הכל טוב, שכן הבעיה של התחום מציל החיים הזה היא ביעילות האיסוף הנמוכה של הדם הטבורי, המביא למספר מוגבל של תאי גזע שנאספים ועל כן מתאימים להשתלה בעיקר לילדים ולא למבוגרים שהם רוב החולים והממשיכים להידרש לתרומות תאים פחותים ביכולותיהם של תורמים. המצב נמצא בשינוי בימים אלה, מיקי שחם פיתח את שתי טכנולוגיות ומכשירי הסיטוג'ן- הטכנולוגיות הראשונות בעולם באמצעותן ניתן לאסוף מספר תאי גזע מדם טבורי הגבוה משמעותית (ב- 33% וב- 81%, בהתאם למכשיר) שיכול לשרת גם:

·  השתלות במבוגרים ולא רק בילדים כפי המצב עד היום.

·  סדרות השתלות של רפואה רגנרטיבית / רפואת חידוש איברים, הדורשות במצטבר מספר תאים גבוה.

·  טיפול במגוון מחלות שונות במהלך החיים.

עפ"י מיקי שחם, בארץ, הטכנולוגיה זמינה ללקוחות בנק דם טבורי "דם טבורי", בלבד ובקרוב מתחיל שיווקה גם בעולם.





מיקי שחם תאי גזע דם טבורי