מעטו של מיקי שחם - חידושי ומחקרי תאי גזע: גילוי חדש בדרך לריפוי ניוון שרירים – ALS.

מעטו של מיקי שחם - חידושי ומחקרי תאי גזע: גילוי חדש בדרך לריפוי ניוון שרירים – ALS.

במחקר תאי עצב שמקורם בחולים עם מחלה נוירולוגית חמורה, אותרה שגיאה ביצירתו של חלבון שיכולה להיות השורש של ניוון שרירים המכונה גם מחלת לו גריג ALS שסופה בשיתוק ומוות. על פי אגודת ALS, כ 30,000 אמריקאים חיים עם ALS .

דווח על ידי מיקי שחם כי מחקירת תאי העצב שמקורם בחולים עם המחלה הנוירולוגית החמורה, חוקרת מאוניברסיטת ויסקונסין-מדיסון איתרה שגיאה ביצירתו של חלבון שיכולה להיות השורש של המחלה.

לאחר מוטציה גנטית שהתגלתה בקבוצה קטנה של חולי ALS מדענים העבירו את הגן לבעלי חיים והחלו לחפש אחר תרופות שעשויות לטפל בבעלי חיים אלה אמרה סו-צ'ון זאנג, מדענית מוח במרכז ויסמן בUW-Madison , המחברת הבכירה של המחקר החדש, שפורסם בכתב העת.Stem Cells

ג'אנג כבר משתמשת בגישה שונה - חקר תאים אנושיים נגועים במעבדה, תאי עצב מוטוריים הנקראים, שרירים ישירים שהם האתר של הכישלון בALS .

מיקי שחם מבהיר, כי מאז שנת 1988, דם טבורי הוא המקור המועדף לתאי גזע בטיפולים המטולוגיים ורפואה מחדשת /רגנרטיבית.

מחלות וטיפולים רבים באמצעות תאי גזע מדם טבורי ברפואה רגנרטיבית נחקרים ונוספים כל העת, דוגמת: אוטיזם, שיתוק מוחין, אלצהיימר, ראיה, לב, סוכרת, אורתופדיה ועוד.

לפני כ -10 שנים, ג'אנג הייתה הראשונה בעולם להצמיח נוירונים מוטוריים מתאי גזע עובריים אנושיים. לאחרונה, היא מעדכנת גישה שעל ידי הפיכת תאי עור לפלוריפוטנטיים מושריםiPS  שהוסבו לתאי עצב מוטוריים.

"תאי iPS יכול לשמש "מודלים של מחלות", מאחר שהם נושאים אותן התכונות כמו התורם שלהם". אמרה זאנג. גישת iPS מציעה יתרון מרכזי על פני הגישה הגנטית, שבו "ניתן ללמוד רק את תוצאותיו של גן הגורם למחלה. אתה יכול לקחת תא מכל מטופל ולגדל את הנוירונים המוטוריים שיש ל ALS כדרך חדשה להסתכל על פתולוגית המחלה הבסיסית. "

הנוירונים המוטוריים ששולטים בשרירי רגל ארוכים, כך הנוירוטרנסמיטרים חייבים להעביר אותת מראשיתם בגוף התא למיקום שבו הם יכולים לאותת לשרירים, אמרה זאנג. חולה שחסר קשר זה הופך להיות משותק; הסימן הראשון של ALS הוא לעתים קרובות שיתוק ברגליים וכפות הרגליים.

"נויו-פילמנט משלב תפקידים מבניים ותפקודיים," אמרה זאנג. "כמו הקורות והגג של בית, נויו-פילמנט הוא עמוד השדרה של התא, אבל זה כל הזמן משתנה. חלבונים אלה צריכים להישלח מגוף התא, שבו הם מיוצרים, לחלק המרוחק ביותר ולאחר מכן בחזרה. אם החלבונים לא יכולים ליצור בצורה נכונה ולהיות מועברים בקלות, הם יוצרים קשרים שגורמים למפל של בעיות. "

ליקי שחם – ימשיך לעדכן את הגולשים בחידושי תאי הגזע והדם הטבורי – בכלל, ורפואה מחדשת /רפואה רגנרטיבית.

קבוצת המחקר של ג'אנג גילתה את המקור של הסבכים ביחידות משנות החלבון המרכיבות את נויו-פילמנט. "הגילוי כאן הוא שמחלת ALS נגרמת על ידי ויסות לא תקין בייצור של נויו-פילמנט," היא אמרה. "מעברי ALS אמרה זאנג "סבוכים דומים מאוד מופיעים גם באלצהיימר ופרקינסון. שמחנו על הרעיון שכאשר אתה לומד ALS ייתכן שאתה מחפש בשורשם של הפרעות ניווניות רבות נוספות".

תוך כדי עבודה עם תאי עצב מוטוריים שמקורם בתאי גזע מחולים, ג'אנג אומרת שהיא ועמיתיה "ראו דבר מדהים. הנוירונים המוטוריים שתוכנתנו מחדש מתאי עור מטופל היו צעירים יחסית, ומצאנו כי הוויסות הלא תקין קורה בשלב מוקדם מאוד, מה שאומר שזו הסיבה הסבירה ביותר של מחלה זו. אף אחד לא ידע את זה קודם, אבל אנחנו חושבים שאם אתה יכול למקד את הצעד המוקדם הזה בפתולוגיה, אתה יכול באופן פוטנציאלי להציל את תאי העצב. "

בניסוי פשוט שדווח, ג'אנג מצאה דרך להציל את התאים העצביים במעבדה.

מדענים מחפשים דרך להציל את הנוירונים המוטוריים החולים. נוירונים אלה מבוצעים על ידי מיליון תאי גזע תוך שימוש בטכניקות שג'אנג שיכללה במשך השנים. אמר זאנג "ספריות" לתרופות חדשות, כל אחד מכיל אלף או יותר תרכובות. "זה מרגש. אנחנו יכולים לשים את זה לפעולה מיידית. המחקר הבסיסי מתחיל להשתלם. עם מחלה כזאת, אין זמן לבזבז."

מימיו הראשונים, הבעיה של התחום הפורץ ומציל חיים זה היא ביעילות הנמוכה של איסוף דם טבורי ועל כן במספר המוגבל של תאי גזע שנאספים ועל כן מתאימים להשתלה לילדים בלבד.

מיקי שחם פיתח טכנולוגיות ומכשור, אשר לראשונה מאפשרים לאסוף מספר תאי גזע גבוה משמעותית (ב- 33% וב- 81%, בהתאם לאביזר), שיכול לשרת גם השתלות במבוגרים וסדרות השתלות של רפואת חידוש איברים / רפואה רגנרטיבית למחלות שונות במהלך החיים.

You can buy cheap and quality UK best fake watches online.

If you wanna buy US cheap fake rolex watches, you cannot miss this website. It must make you feel regret it!





מיקי שחם תאי גזע דם טבורי