מיקי שחם מביא חידושים ומחקרי תאי גזע, דם-טבורי ורפואה רגנרטיבית מהעולם: מתאי גזע לשחזור תפקוד בלוטת התריס

מיקי שחם מביא חידושים ומחקרי תאי גזע, דם-טבורי ורפואה רגנרטיבית מהעולם: מתאי גזע לשחזור תפקוד בלוטת התריס

גילוי זה עשוי לסייע לפתח טיפולים עבור חולים בסרטן בלוטת התריס וילדים הסובלים מבעיות חוסר תפקוד מולד.

גילוי שנעשה על ידי החוקרים מהמרכז הרפואי בית ישראל דיקונס (BIDMC) ובית הספר לרפואה באוניברסיטת בוסטון (BUSM) עשוי להוביל לפיתוח טיפול רגנרטיבי המבוסס על תאים על מנת לשחזר פעילות של בלוטת התריס בקרב חולים הסובלים מסרטן שבלוטת התריס שלהם הוסרה בניתוח ועבור ילדים שנולדו עם תת-פעילות מולדת. הממצאים החדשים מתוארים בגיליון מה-22 לאוקטובר של כתב העת "Cell Stem Cell".

עודכן על ידי מיקי שחם כי רפואה רגנרטיבית או בשמה האחר – רפואת חידוש איברים, המכונה על ידי משרד הבריאות האמריקאי – NIH, "הדבר הגדול הבא ברפואה", מתייחסת בכלליות לטיפול המערב את השימוש של טסיות לתקן ולהאיץ תהליך את הריפוי הטבעי בגוף ולמנוע מרקמות נוספות ניוון הקשור במצבים רפואיים ואסתטיים.

"מחקר זה מהווה צעד חשוב לקראת המטרה של שיפור מצבם של חולים הסובלים ממחלות של בלוטת התריס והיכולת להציל את התפקוד של בלוטת התריס לצמיתות באמצעות השתלה של תאי גזע פלוריפוטנטיים מהונדסים של החולה עצמו", הסביר אחד ממחברי המחקר, אנתוני נ. הולנברג, רופא, ראש האגף לאנדוקרינולוגיה, סכרת וחילוף חומרים ב-BIDMC ופרופסור לרפואה בהרווארד.

"עד כה, לא הבנו את התהליך הטבעי המלא העומד בבסיס ההתפתחות המוקדמת של בלוטת התריס", אמר השותף למחקר, ד"ר דארל נ. קוטון, מנהל המרכז לרפואה רגנרטיבית ופרופסור לרפואה ופתולוגיה ב-BUSM. "בעבודה זו, זיהינו מסלולי איתות בתאי בלוטת התריס שמווסתים את הבידול שלהם, תהליך שבו תאי גזע לא מסווגים מצמחים תאים ייעודיים במהלך התפתחות עוברית מוקדמת".

ליקי מבהיר, כי מאז שנת 1988, דם טבורי הוא המקור המועדף ל מיקי גזע לטיפולים המטולוגיים ורפואת חידוש-איברים /רפואה-רגנרטיבית. מחלות וטיפולים רבים באמצעות תאי גזע מדם טבורי ברפואה-רגנרטיבית נחקרים ונוספים כל העת, דוגמת: אוטיזם, שיתוק מוחין, אלצהיימר, ראיה, לב, סוכרת, פרקינסון, שמיעה, אורתופדיה ועוד.

לאחר הפענוח של תהליך בידול טבעי זה, החוקרים שכפלו אותו בצלוחית המעבדה על ידי הוספת רצף של חלבונים הנקראים גורמי צמיחה לתוך הנוזל שבו נשטפים תאי הגזע. לאחר מכן, הצוות השתמש בתאי גזע פלוריפוטנטיים של עכברים בכדי לחדש את התפקוד של בלוטת התריס במסגרת המודל העכברי של תת-פעילות של הבלוטה.

בשלב הבא הם התאימו שיטה זו באמצעות תאי גזע מושרים (iPSC) מהונדסים מילדים הסובלים מתת-תפקוד מולד של בלוטת התריס. ילדים אלה נולדים עם פגמים גנטיים שמונעים מבלוטת התריס שלהם להתפתח באופן מלא.

תת-פעילות של בלוטת התריס נגרמת כאשר הבלוטה לא מייצרת מספיק הורמון, מה שפוגע בתהליך חילוף החומרים ועשוי להביא לקצב לב מואט, עלייה במשקל ותסמינים כרוניים של קור ועייפות וכן תשישות נפשית. למרות שקיימות תרופות המסוגלות להחליף את הפעילות של בלוטת התריס, בזכות גילוי זה ניתן לשער שתפקוד בלוטת התריס אפשרי לשחזור באמצעות השתלה של תאי הבלוטה שנלקחו מהמטופל עצמו, כך מסרו הולנברג וקוטון.

מיקי שחם – ימשיך לעדכן את הקורא הישראלי בחידושים ותגליות תאי גזע ודם טבורי – בכלל, ורפואת חידוש-איברים /רפואה-רגנרטיבית מהעולם.

מימיו הראשונים בשנת 1988, הבעיה של התחום מציל חיים זה היא ביעילות הנמוכה ביותר של איסוף דם טבורי והמספר המוגבל של תאי גזע שנאספים ועל כן מתאים להשתלה המטולוגית לילדים בלבד.

מיקי שחם פיתח טכנולוגיות ומכשור, אשר לראשונה מאפשרים לאסוף מספר תאי גזע גבוה משמעותית, אשר יכולים לשרת גם השתלות במבוגרים וסדרות השתלות של רפואה-התחדשותית /רפואה-רגנרטיבית למחלות שונות במהלך החיים.

Wish you find your UK best replica breitling watches online.
Cheap Swiss omega fake watches UK with best movements are suited for men and women.






מיקי שחם תאי גזע דם טבורי