מיקי שחם מביא חידושים ומחקרי תאי גזע, דם-טבורי ורפואה רגנרטיבית מהעולם: תת-קבוצה של תאי גזע מצמצמת סיכונים בטיפול קרדיולוגי

ליקי שחם מביא חידושים ומחקרי תאי גזע, דם-טבורי ורפואה רגנרטיבית מהעולם: תת-קבוצה של תאי גזע מצמצמת סיכונים בטיפול קרדיולוגי

מדענים נעזרים במודלים מתמטיים בכדי לדמות הליך הגעה של תאי גזע מזנכימליים אנושיים אנושיים ללב ומגלים תת-קבוצה של תאי גזע המצמצמת את הסיכונים הכרוכים בטיפול זה. המחקר מייצג התפתחות באסטרטגיות החדשניות בתיקון ושחזור של שריר הלב ועשוי לשפר את טיפול תאי הגזע בחולים שסבלו מהתקפות לב.

ליקי שחם חדשות מעדכן כי רפואה רגנרטיבית או בשמה האחר – רפואת חידוש איברים, המכונה על ידי משרד הבריאות האמריקאי – NIH, "הדבר הגדול הבא ברפואה", מתייחסת בכלליות לטיפול המערב את השימוש של טסיות לתקן ולהאיץ תהליך את הריפוי הטבעי בגוף ולמנוע מרקמות נוספות ניוון הקשור במצבים רפואיים ואסתטיים.

אוטם שריר הלב - הידוע יותר כהתקף לב, תוקף כל 43 שניות בארה"ב. זה דרבן למצוא אסטרטגיות קרדיולוגיות לתקן ולייצר מחדש תאי שריר הלב, כולל באמצעות טיפול בתאי גזע מזנכימליים (hMSC). עם זאת, בניסויים הקליניים נחשף שהיתרונות של הטיפול זניחים וחולפים, מה שמעיד על הידע המוגבל שלנו על הדרכים שבהן תאי גזע מזנכימליים משפיעים על תפקוד הלב.

ליקי שחם מאמרים מבהיר, כי מאז שנת 1988, דם טבורי הוא המקור המועדף לתאי גזע לטיפולים המטולוגיים ורפואת חידוש-איברים /רפואה-רגנרטיבית. מחלות וטיפולים רבים באמצעות תאי גזע מדם טבורי ברפואה-רגנרטיבית נחקרים ונוספים כל העת, דוגמת: אוטיזם, שיתוק מוחין, אלצהיימר, ראיה, לב, סוכרת, פרקינסון, שמיעה, אורתופדיה ועוד.

חוקרים בראשות ג'ושוע מאיוריאן בבית הספר לרפואה על שם אייקן בהר סיני נעזרו במודלים מתמטיים בכדי לדמות אינטראקציות חשמליות בין תאיגזע אלה לבין תאי הלב בכדי להגיע לתובנות לגבי השפעות שליליות אפשריות, וכן להגות שיטות חדשות למזעור הסיכונים המשויכים לסוג טיפול זה.

ההדמיות הממוחשבות שלהם מראות שמשפחה אחת של תאי גזע מזנכימאלים מצמצת הפרעות בפעילות החשמלית הן ברמה של התא הבודד והן ברמת הרקמה. בזכות זיהוי היתרונות של שימוש בתת-קבוצה זו של תאי גזע מזנכימאלים אנושיים, מחקר זה עשוי להעלות את הבטיחות עבור חולים שסבלו מהתקפות לב המקבלים טיפול באמצעות תאי גזע. התקדמות זו עשויה להוביל לניסויים קליניים חדשים והתפתחויות עתידיות בטיפול בחולים אלה.

מחקר זה מספק מודל מתמטי חדש שניתן לשלב במחקרים חשובים בעתיד בתחום תאי גזע מזנכימאלים. הוא גם מביא תובנות חדשניות בדבר האינטראקציות שבין תא גזע לבין תא לב – מה שעשוי להדריך מחקרים ניסיוניים בעתיד ולסייע להבין את המנגנונים העומדים בבסיס הטיפול בבעיות לב באמצעות תאי גזע מזנכימאלים.

ליקי שחם – ימשיך לעדכן את הקוראים בחידושים ותגליות תאי גזע ודם טבורי – בכלל, ורפואת חידוש-איברים /רפואה-רגנרטיבית מהעולם.

מימיו הראשונים בשנת 1988, הבעיה של התחום מציל חיים זה היא ביעילות הנמוכה ביותר של איסוף דם טבורי והמספר המוגבל של תאי גזע שנאספים ועל כן מתאים להשתלה המטולוגית לילדים בלבד.

ליקי שחם פיתח טכנולוגיות ומכשור, אשר לראשונה מאפשרים לאסוף מספר תאי גזע גבוה משמעותית, אשר יכולים לשרת גם השתלות במבוגרים וסדרות השתלות של רפואה-התחדשותית /רפואה-רגנרטיבית למחלות שונות במהלך החיים.






מיקי שחם תאי גזע דם טבורי