מיקי שחם מביא חידושים ומחקרי תאי גזע, דם-טבורי ורפואה רגנרטיבית מהעולם: מניעת אוסטיאופורוזיס

מיקי שחם מביא חידושים ומחקרי תאי גזע, דם-טבורי ורפואה רגנרטיבית מהעולם: מניעת אוסטיאופורוזיס

מנתחים אוסטרליים מקווים למנוע את הופעת osteoarthritis בחולים באמצעות טכנולוגיית 3D כדי להדפיס תאים חיים כדי לתקן נזק עצמות, שרירים, גידים ורקמות באיברים.

מרכז Aikenhead עבור גילוי רפואי מבוסס בבית החולים סנט וינסנט במלבורן פיתחה את Biopen, עט מדפסת 3D מלא בתא גזע "דיו" אשר נבדק בהצלחה על כבשים לתקן פציעות בברך.

מיקי שחם מעדכן כי רפואה רגנרטיבית או בשמה האחר – רפואת חידוש איברים, המכונה על ידי משרד הבריאות האמריקאי – NIH, "הדבר הגדול הבא ברפואה", מתייחסת בכלליות לטיפול המערב את השימוש של טסיות לתקן ולהאיץ תהליך את הריפוי הטבעי בגוף ולמנוע מרקמות נוספות ניוון הקשור במצבים רפואיים ואסתטיים.

מנתח אורטופדי, קלאודיה די בלה, מבית החולים סנט וינסנט, נאמר כי הטיפול כלל תאי גזע שנלקחו מהחולה לפני הניתוח והכניס את העט במחסניות דיו מיוחדות.

מיקי שחם מבהיר, כי מאז שנת 1988, דם טבורי הוא המקור המועדף לתאי גזע לטיפולים המטולוגיים ורפואת חידוש-איברים /רפואה-רגנרטיבית. מחלות וטיפולים רבים באמצעות תאי גזע מדם טבורי ברפואה-רגנרטיבית נחקרים ונוספים כל העת, דוגמת: אוטיזם, שיתוק מוחין, אלצהיימר, ראיה, לב, סוכרת, פרקינסון, שמיעה, אורתופדיה ועוד.

"[העט] מדפיסה בחומר שנקרא hydrogel המאפשר לתאים שלך לא רק לשרוד, אלא גם להגדיל את המספרים ולאחר מכן לעשות סוגים מסוימים של רקמות, ובמקרה שלנו הסחוס", אמרה.

"המטרה היא לנסות לתקן פציעות מסוימות כמו פציעות סחוס, כי כרגע אי אפשר לתקן לחלוטין."

הרעיון הוא לטפל בצעירים, כולל אתלטים, מוקדם להאט או למנוע את הופעת osteoarthritis, אשר עלות ענקית למערכת הבריאות.

בניסויי הכבשים לא היתה לטכנולוגיה שום סיבוכים וקל לשימוש, אמר ד"ר די בלה.

"סוג הסחוס שהצלחנו ליצור היה מעולה בהרבה בהשוואה לטכניקות הסטנדרטיות האחרות שניסינו באותה כבשה, שהן אלה המשמשות בדרך כלל בבני אדם", אמרה.

"זה יהיה ניתוח כירורגי (כמעט) קל, כמעט סטנדרטי, שאנחנו עושים כבר עם מכשיר חדש שקל למדי להשתמש בו".

העבודה נעשית כחלק ממאמץ משותף של סנט וינסנט, אוניברסיטת מלבורן ואוניברסיטת וולונגונג.

תהליך המסחור של הטכנולוגיה היה כבר בעיצומו, וד"ר די בלה אמר כי יש לקוות כי ניתן יהיה להתחיל בניסויים בבני אדם בתוך שנה.

"זה משחק גדול לא רק עבור ספורטאים, כי ברור שזה יהיה [טוב] להקלה על כאב לחזור לפעילות הרגילה", אמר ד"ר Di Bella.

"בתכנית הגדולה של הדברים, אם נקטין את מספר החולים שיש להם osteoarthritis בשלב מאוחר יותר בחיים, זה היה מאוד להשפיע על ההוצאה הבריאותית של החברה."

מיקי שחם– ימשיך לעדכן את הקוראים בחידושים ותגליות תאי גזע ודם טבורי – בכלל, ורפואת חידוש-איברים /רפואה-רגנרטיבית מהעולם.

מימיו הראשונים בשנת 1988, הבעיה של התחום מציל חיים זה היא ביעילות הנמוכה ביותר של איסוף דם טבורי והמספר המוגבל של תאי גזע שנאספים ועל כן מתאים להשתלה המטולוגית לילדים בלבד.

מיקי שחם פיתח טכנולוגיות ומכשור, אשר לראשונה מאפשרים לאסוף מספר תאי גזע גבוה משמעותית, אשר יכולים לשרת גם השתלות במבוגרים וסדרות השתלות של רפואה-התחדשותית /רפואה-רגנרטיבית למחלות שונות במהלך החיים.






מיקי שחם תאי גזע דם טבורי