מיקי שחם מביא חידושים ומחקרי תאי גזע, דם-טבורי ורפואה רגנרטיבית מהעולם: ויטמינים ואמינואידים מסדירים את תאי הגזע

מיקי שחם מביא חידושים ומחקרי תאי גזע, דם-טבורי ורפואה רגנרטיבית מהעולם: ויטמינים ואמינואידים מסדירים את תאי הגזע

צוות מחקר בינלאומי מתואם על ידי Igb-Cnr גילה תפקיד מפתח של ויטמינים וחומצות אמינו בתאי גזע פלוריפוטנטיים המחקר יכול לספק תובנות חדשות בביולוגיה של הסרטן וברפואה המתחדשת.

ויטמינים וחומצות אמינו ממלאים תפקיד מרכזי בויסות שינויים אפיגנטיים המעורבים בהתפתחות מחלות כגון סרטן. למחקר עשויות להיות השלכות עתידיות בביולוגיה של סרטן. המחקר פורסם ב - Stem Cell Reports.

מיקי שחם מעדכן כי רפואה רגנרטיבית או בשמה האחר – רפואת חידוש איברים, המכונה על ידי משרד הבריאות האמריקאי – NIH, "הדבר הגדול הבא ברפואה", מתייחסת בכלליות לטיפול המערב את השימוש של טסיות לתקן ולהאיץ תהליך את הריפוי הטבעי בגוף ולמנוע מרקמות נוספות ניוון הקשור במצבים רפואיים ואסתטיים.

"מצאנו כי שני מטבוליטים, ויטמין C וחומצת האמינו L-Proline, הם שחקנים חשובים בשליטה על התנהגות תאי גזע. מחקר זה מראה כי תאי גזע עובריים הנוכחים בשלבים המוקדמים של הפיתוח נדחפים לעבר" נאיבית "על ידי ויטמין C, בעוד שהם נאלצים לרכוש מצב 'מתוחכם' בנוכחות L-Proline, ולכן ויטמין C ו- L-Proline מפעילים השפעות הפוכות על תאי גזע עובריים, והדבר תואם את יכולתם לשנות דנ"א (מתילציה DNA) מבלי לשנות את רצף, אלא במקום זאת, הרגולציה של ביטוי גנים, "הסבירה גבריאלה מינציוטי החוקרת.

מיקי שחם מבהיר, כי מאז שנת 1988, דם טבורי הוא המקור המועדף לתאי גזע לטיפולים המטולוגיים ורפואת חידוש-איברים /רפואה-רגנרטיבית. מחלות וטיפולים רבים באמצעות תאי גזע מדם טבורי ברפואה-רגנרטיבית נחקרים ונוספים כל העת, דוגמת: אוטיזם, שיתוק מוחין, אלצהיימר, ראיה, לב, סוכרת, פרקינסון, שמיעה, אורתופדיה ועוד.

לתאי גזע יש יכולת ייחודית לחידוש עצמי, מה שהופך אותם למעניינים ביותר במחקר רפואי וביולוגי. "תאי גזע עובריים הם" החזקים ביותר "(המוגדרים כפלוריפוטנטיים), כלומר, הם יכולים להצמיח את כל סוגי התאים של אורגניזם, כגון קרדיומיומיטים, נוירונים, עצמות וכו '. כמו תאי גזע נורמליים, תאי גזע סרטניים יכולים גם לחדש ולהבדיל את עצמם, והם מאמינים כי הם אחראים לצמיחת הגידול ולהתנגדות הטיפולית ".

מחקר זה מספק תרומה חשובה להבנה כיצד מטבוליטים מווסתים את הפלוריפוטנטיות ומעצבים את epigenome בתאי גזע עובריים, אשר לא נחקרו במידה רבה ולאחרונה זכה עניין רב. ידע זה לא רק מגביר את הבנתנו את הביולוגיה של תאי גזע נורמליים, אלא עשוי להציע תובנות חדשות ביולוגיה של תאי גזע סרטניים, זיהוי מטרות טיפוליות פוטנציאליות חדשניות.

מיקי שחם – ימשיך לעדכן את הקוראים בחידושים ותגליות תאי גזע ודם טבורי – בכלל, ורפואת חידוש-איברים /רפואה-רגנרטיבית מהעולם.

מימיו הראשונים בשנת 1988, הבעיה של התחום מציל חיים זה היא ביעילות הנמוכה ביותר של איסוף דם טבורי והמספר המוגבל של תאי גזע שנאספים ועל כן מתאים להשתלה המטולוגית לילדים בלבד.

מיקי שחם פיתח טכנולוגיות ומכשור, אשר לראשונה מאפשרים לאסוף מספר תאי גזע גבוה משמעותית, אשר יכולים לשרת גם השתלות במבוגרים וסדרות השתלות של רפואה-התחדשותית /רפואה-רגנרטיבית למחלות שונות במהלך החיים.





מיקי שחם תאי גזע דם טבורי