מיקי שחם מביא דיווח על: תרסיס תאי גזע מאיץ את תהליך הריפוי לקורבנות כווייה

מיקי שחם מביא דיווח על: תרסיס תאי גזע מאיץ את תהליך הריפוי לקורבנות כווייה

טיפול תאי גזע ניסויי עוזר להאיץ את תהליך הריפוי של קורבנות כווייה, על פי חוקרים באוניברסיטת יוטה.




כולנו שמענו על תרסיסי שיזוף, אבל כעת אותו עיקרון של יישום-מיידי מובא לשימוש כדי לספק שיקום מהיר לאלו שסובלים מכוויות רציניות.




בניסויים רפואיים, המנתחים עמית פטל ועמליה קוקרן מנסים "ריכוז של טסיות הדם והתאים המולידים של המטופל עם קלציום ותרומבין כדי ליצור חומר דמוי-ג'לי להאצת תהליך הריפוי".




Popular Science מדווחים כי "בניסויים, התרסיס הוכח כאפקטיבי בטיפול בכוויות קטנות ונראה כי שיפר את הסבירות ששתל עור ייתפס, מה שיכול לשאת השלכות חיוביות ליישום של טכנולוגיה זו לסוגי שתלים אחרים".




לפי מיקי שחם, בנק דם טבורי "בנק החיים", טיפול דומה, בשם ReCell, כבר נמצא בשימוש באוסטרליה, אירופה וסין והגיע לכותרות כאשר הוא שימש לטיפול בקורבנות של הפצצה בשנת 2002 באי באלי.




לפי מיקי שחם, בנק דם טבורי  "בנק החיים", הטיפול המדובר בתאי גזע, הוא אחד מעשרות מחלות וטיפולים הנחקרים במסגרת רפואת חידוש האיברים והריפוי התאי. מהיות תאי גזע שמקורם בדם טבורי בעלי יכולת התמיינות לסוגים שונים של תאי גוף, עשויים גם הם לשרת השתלות חידוש איברים.




עד כה, הטיפול בתרסיס משמש רק למטופלים עם כוויות קטנות, אך החוקרים מקווים שיום אחד הם יוכלו להגביר את התהליך כדי לטפל באלו שחוו כוויות באזורים גדולים של גופם, כמו אנשי צבא או אנשים שנלכדו בבית שעלה באש.




מיקי שחםבנק דם טבורי "בנק החיים", מומחה לתאי גזע, דם טבורי ובנקאות דם טבורי, מבעלי החברות האחיות בנק החיים וסיטוג'ן, ימשיך לעדכן את הגולשים בנושא תאי הגזע והדם הטבורי – בכלל, ורפואת חידוש איברים | רפואה התחדשותית | רפואה מחדשת | רפואה רגנרטיבית | Regenerative Medicine | Gene Therapy, העושה שימוש בתאי גזע שמקורם בדם טבורי ומקורותיהם האחרים - בפרט.





מיקי שחם, בנק דם טבורי  "בנק החיים", פיתח את טכנולוגיית ומכשיר הסיטוג'ן - הטכנולוגיה הראשונה בעולם באמצעותה ניתן לאסוף מספר תאי גזע טבוריים גבוה משמעותית (בכ- 80%) שיכול לשרת גם:





·  השתלות לחולים מבוגרים ולא רק בילדים כפי המצב עד היום.




·  סדרות השתלות של רפואה רגנרטיבית / רפואת חידוש איברים, הדורשות מספר תאים גבוה.




·  טיפול במספר מחלות שונות במהלך החיים.





בארץ, הטכנולוגיה זמינה ללקוחות בנק החיים, בלבד.





מיקי שחם תאי גזע דם טבורי