מיקי שחם מביא חידושים ומחקרי תאי גזע, דם-טבורי ורפואה רגנרטיבית מהעולם: תאי גזע במעיים עשויים לשפוך אור על התנהגות של תאים סרטניים

מיקי שחם מביא חידושים ומחקרי תאי גזע, דם-טבורי ורפואה רגנרטיבית מהעולם: תאי גזע במעיים עשויים לשפוך אור על התנהגות של תאים סרטניים

רירית המעיים - האפיתל - עושה יותר מאשר לספוג את החומרים המזינים מארוחת הצהריים שלך. זה גדל, מתכווץ, ומתאים את האיפור של התאים שלו בתגובה לכל מה שאתה אכלת. והבנה כי התהליך עשוי רק לתת למדענים תובנות חדשות על ההתנהגות של תאים סרטניים.

"אנחנו מעוניינים לדעת כיצד הדיאטה שלך משפיעה על תהליך הצמיחה והתחדשות תאי אפיתל המעי, אבל אנחנו יכולים ללמוד הרבה יותר מזה", מסביר מייגן דיילי, פרופסור במחלקה למדעי בעלי חיים באוניברסיטת אילינוי. "לדוגמה, האם אתה יכול להאכיל תאי גזע לעשות רקמות בגדלים שונים ואיפור סלולרי? האם אתה יכול להנחות את הרקמה מתי להפסיק לגדול? "

מיקי שחם מעדכן כי רפואה רגנרטיבית או בשמה האחר – רפואת חידוש איברים, המכונה על ידי משרד הבריאות האמריקאי – NIH, "הדבר הגדול הבא ברפואה", מתייחסת בכלליות לטיפול המערב את השימוש של טסיות לתקן ולהאיץ תהליך את הריפוי הטבעי בגוף ולמנוע מרקמות נוספות ניוון הקשור במצבים רפואיים ואסתטיים.

היכולת של רירית המעיים להגיב על האוכל שלך תלויה בתאי גזע שמחוברים בקורות זעירות לאורך האפיתל. רמזים מסוימים גורמים לתאי גזע לגדל יותר אפיתל, כדי להיות מסוגלים להתמודד עם נפח גבוה יותר של מזון נכנס.

מיקי שחם מבהיר, כי מאז שנת 1988, דם טבורי הוא המקור המועדף לתאי גזעלטיפולים המטולוגיים ורפואת חידוש-איברים /רפואה-רגנרטיבית. מחלות וטיפולים רבים באמצעות תאי גזע מדם טבורי ברפואה-רגנרטיבית נחקרים ונוספים כל העת, דוגמת: אוטיזם, שיתוק מוחין, אלצהיימר, ראיה, לב, סוכרת, פרקינסון, שמיעה, אורתופדיה ועוד.

"אם אני יוצא לחופשה ומתחיל לאכול יותר אוכל, הרקמות שלי יגדלו. אבל בשלב מסוים אפיתל המעיים שלי יפסיק לגדול ולהתכווץ בחזרה ", אומר דיילי. "איך יודעים תאי הגזע לגדל אותו או מתי להפסיק? מה האות? "

תאי גזע הם תמיד מחליפים תאים שאבדו במהלך בלאי רגיל במעיים. דיילי אומר שרוב תאי הגזע של המבוגרים מתמקדים בתהליך ההתחדשות הזה, ולא בצמיחה, רוב הזמן.

דיילי וצוות חוקרים חיפשו אותות ותגובות תאיות של תאי אפיתל במעי במהלך הצמיחה והתחדשות, ופרסמו את ממצאיהם בכתב העת Journal of Cellular Physiology.

החוקרים מבודדים תאי גזע ממעכבי אפיתל במעי, וחושפים אותם לרמות שונות של גלוקוז, המייצגים רמות שנראות בדרך כלל לפני או אחרי ארוחה. דיילי מבהיר כי המחקר לא נועד לדמות דיאטות גבוהות או נמוכות. היא אומרת שגלוקוז הוא תמיד מצוי ברמה נמוכה בזרם הדם שלנו.

החוקרים חשדו כי הזמינות של גלוקוז עלולה לגרום לשינוי ממצב התחדשות למצב צמיחה. כדי לאשר זאת, הם בדקו את שיעורי שני מסלולים מטבוליים סטנדרטיים הקשורים לחידוש (זרחון חמצוני) וצמיחה (גליקוליזה). שני המסלולים ממירים סוכר או מוצרי סוכר לתוך מולקולת האנרגיה ATP, אבל זרחון חמצוני מייצר הרבה יותר של המולקולה.

מיקי שחם – ימשיך לעדכן את הקוראים בחידושים ותגליות תאי גזע ודם טבורי – בכלל, ורפואת חידוש-איברים /רפואה-רגנרטיבית מהעולם.

מימיו הראשונים בשנת 1988, הבעיה של התחום מציל חיים זה היא ביעילות הנמוכה ביותר של איסוף דם טבורי והמספר המוגבל של תאי גזע שנאספים ועל כן מתאים להשתלה המטולוגית לילדים בלבד.

מיקי שחם פיתח טכנולוגיות ומכשור, אשר לראשונה מאפשרים לאסוף מספר תאי גזע גבוה משמעותית, אשר יכולים לשרת גם השתלות במבוגרים וסדרות השתלות של רפואה-התחדשותית /רפואה-רגנרטיבית למחלות שונות במהלך החיים.





מיקי שחם תאי גזע דם טבורי