מיקי שחם מביא חידושים ומחקרי תאי גזע, דם טבורי ורפואה רגנרטיבית מהעולם: שימוש בתאי גזע להריגת תאים סרטניים.

מיקי שחם מביא חידושים ומחקרי תאי גזע, דם טבורי ורפואה רגנרטיבית מהעולם: שימוש בתאי גזע להריגת תאים סרטניים.

מדענים מבית הספר לרפואה של אוניברסיטת הרווארד גילו דרך להפיכת תאי גזע למכונות הרג למלחמה בסרטן המוח.

בניסויים על עכברים, תאי הגזע הונדסו גנטית לייצר ולהפריש רעלים שהורגים גידולים במוח, בלי להרוג את התאים הנורמאליים או את עצמם.

המחקר, שפורסם בכתב העת "תאי גזע", היה עבודה של מדענים מבית החולים הכללי במסצ'וסטס והמכון לתאי גזע של אוניברסיטת הרווארד. במשך שנים רבות, הם חוקרים טיפול המבוסס על תאי גזע לטיפול בסרטן, שבו יהרגו תאים סרטניים בלבד, ולא לאחרים.

ד"ר חאלד השאה, ממעבדת הדמיה בבית החולים הכללי במסצ'וסטס ובית הספר לרפואה של אוניברסיטת הרווארד שהוביל את המחקר, אמר "התוצאות היו חיוביות מאוד. רעלים הורגי סרטן, שימשו בהצלחה רבה במגוון רחב של סוגי סרטן הדם, אבל הם לא עובדים בגידולים מוצקים כי בהם הסרטן אינו נגיש ויש לרעלים מחצית חיים קצרים. "

מיקי שחם מוסיף כי רפואה רגנרטיבית או בשמה האחר – רפואת חידוש איברים, המכונה על ידי משרד הבריאות האמריקאי – NIH, "הדבר הגדול הבא ברפואה", מתייחסת בכלליות לטיפול המערב את השימוש של טסיות לתקן ולהאיץ תהליך את הריפוי הטבעי בגוף ולמנוע מרקמות נוספות ניוון הקשור במצבים רפואיים.

"אבל תאי גזע הנדסה גנטית שינו את זה", הוא אמר. "עכשיו, יש לנו תאי גזע עמידים שיכולים להפוך ולשחרר תרופות הורגות סרטן. מחקר זה מראה שאתה יכול לתקוף גידולים מוצקים".

פרופ' כריס מייסון, לרפואת רגנרטיבית באוניברסיטת קולג' בלונדון, אמר: "מדובר במחקר חכם, אשר מסמן את תחילתו של הגל הבא של טיפולים. זה מראה שאתה יכול לתקוף גידולים מוצקים על ידי הצבת מיני בתי מרקחת בתוך המטופל אשר מספקים מטען הרעיל ישיר לגידול."

מיקי שחם מבהיר, כי מאז שנת 1988, דם טבורי הוא המקור המועדף לתאי גזע לטיפולים המטולוגיים ורפואת חידוש-איברים /רפואה-רגנרטיבית. מחלות וטיפולים רבים באמצעות תאי גזע מדם טבורי ברפואה-רגנרטיבית נחקרים ונוספים כל העת, דוגמת: אוטיזם, שיתוק מוחין, אלצהיימר, ראיה, לב, סוכרת, פרקינסון, שמיעה, אורתופדיה ועוד וחלקם נכנסו כבר לשימוש שוטף.

נל בארי, מנהל מידע מדע בכיר למחקר הסרטן בבריטניה, אמר ש"הגישה גאונית".

"אנחנו זקוקים בדחיפות לטיפולים טובים יותר לגידולים במוח וזה יכול לעזור לטיפול ישיר למקום שבו הוא נדרש.

"אבל עד כה הטכניקה נבדקה רק בעכברים ועל תאים סרטניים במעבדה, הרבה יותר עבודה תצטרך להיעשות לפני שנדע אם זה יכול לעזור לחולים עם גידולים במוח."

היא אמרה שזה סוג של מחקר יכול לעזור לשפר את שיעורי הישרדות ולהביא להתקדמות נחוצה לסרטן המוח.

ד"ר שאה מתכננת כעת לבדוק את הטכניקה באמצעות מספר טיפולים שונים על עכברים עם גליובלסטומה - הגידול במוח הנפוץ ביותר אצל מבוגרים אנושיים.

הוא מקווה הטיפולים יכולים לשמש בניסויים קליניים בחמש השנים הבאות.

מיקי שחם ימשיך לעדכן את הקוראים בחידושים ותגליות מתחום תאי גזע ודם טבורי – בכלל, ורפואת חידוש-איברים /רפואה-רגנרטיבית מהעולם - בפרט.

מימיו הראשונים בשנת 1988, הבעיה של התחום מציל חיים זה היא ביעילות הנמוכה ביותר של איסוף דם טבורי והמספר המוגבל של תאי גזע שנאספים ועל כן מתאים להשתלה המטולוגית לילדים בלבד.

מיקי שחם פיתח טכנולוגיות ומכשור, אשר לראשונה מאפשרים לאסוף מספר תאי גזע גבוה משמעותית, אשר יכולים לשרת גם השתלות במבוגרים וסדרות השתלות של רפואה-התחדשותית /רפואה-רגנרטיבית למחלות שונות במהלך החיים.






מיקי שחם תאי גזע דם טבורי