מיקי שחם מביא דיווח מדעי-רפואי דיווח מחו"ל: פריצת דרך בתאי גזע עבור מטופלים עיוורים אחרי שטיפול משחזר ראייה

מיקי שחם מביא דיווח מדעי-רפואי דיווח מחו"ל: פריצת דרך בתאי גזע עבור מטופלים עיוורים אחרי שטיפול משחזר ראייה


מטופלים אשר נותרו עיוורים לאחר תאונות כימיות קיבלו את ראייתם בחזרה בעזרת קרניות שגדלו מתאי הגזע שלהם, המדענים טענו.


במחקר הגדול ביותר מסוגו, חוקרים איטלקיים אמרו שהם שיחזרו את הראייה של מטופלים שנותרו עיוורים או סבלו מראייה לקויה במידה חמורה, לאחר שסבלו מכוויות כימיות.


המומחים אמרו שהמחקר, שנעשה בין 1998-2007, מציע תקווה חדשה לאלפי האנשים אשר סובלים מכוויות כימיות בקרניות שלהם מתכשירי ניקוי ברמה גבוהה או חומרים אחרים בבית או בעבודה.


לפי מיקי שחםהמחקר גם נחשב בתור פריצת דרך משמעותית בהתחדשות מדעית אשר יכולה לתת תקווה למטופלים אחרים עם ראייה שבמצב אחר הייתה נחשבת כבלתי הפיכה.


במחקר, שדווח בכתב העת לרפואה של ניו-אינגלנד, החוקרים הוציאו בהצלחה תאי גזע בוגרים מרקמת עין בריאה לפני שגידלו תאי גזע נוספים אשר הושמו מעל לרקמת עין פגומה.


לפי מיקי שחם, בנק החיים, הטיפול המדובר בתאי גזע, הוא אחד מעשרות מחלות וטיפולים הנחקרים במסגרת רפואת חידוש האיברים והריפוי התאי. מהיות תאי גזע שמקורם בדם טבורי בעלי יכולת התמיינות לסוגים שונים של תאי גוף, עשויים גם הם לשרת השתלות חידוש איברים.


המדענים הוציאו תאי גזע מהלימבוס של העין הבריאה של המטופל, גידלו אותם על מעטפ דקה, בסופו של דבר, שתלו אותם בעין על מנת ליצור קרנית שמתחדשת. רק מילימטר מרובע אחד של רקמת לימבוס היה דרוש.


מיקי שחם – "בנק החיים" מוסיף, כי דם טבורי מהווה מקור טוב יותר ממוח עצם, שכן תאי גזע מדם טבורי ראשוניים יותר – אינם נושאים עדיין מערכת חיסונית וכן, בניגוד לתאי מוח עצם, תאי גזע מדם טבורי הינם בעלי יכולת להפוך לסוגים שונים של תאים בגוף.


הטיפול היה מוצלח אצל למעלה משלושה רבעים מתוך 112 המטופלים, ואפשר להם לראות טוב שוב, למרות שחלק הצטרכו יותר משתל אחד.


החוקרים מהמרכז לרפואה מחדשת של אוניברסיטת מודנה אמרו שהם יכלו לשחזר ראייה לגמרי ב82 עיניים, וחלקית ב14 נוספות.


הם אמרו שהיתרונות יכלו להחזיק מעמד עד עשור עד כה. אדם אחר, שהעיניים שלו ניזוקו במידה חמורה לפני שישים שנה בערך, עכשיו רואה רגיל.


גרזיאלה פלגריני, מהמרכז לרפואה מחדשת של אוניברסיטת מודנה באיטליה אמרה שהמחקר הראה ש"לפחות סוג אחד של טיפול יכול לתת תוצאות יציבות עד לעשר שנים".


"הם היו מאוד מאושרים. חלק אמרו שזה היה נס," אמרה ד"ר פלגריני, אשר הובילה את המחקר.


"יש לנו כמה מטופלי שהיו עיוורים בשתי העיניים. אתם יכולים לדמיין את השינוי שיהיה באיכות החיים של מטופלים אלו".
תאי הגזע הם תאי העל של הגוף, נותנים עלייה למגוון סוגי רקמה.


במחקר החוקרים השתמשו בתאי גזע בוגרים, שהם תאים מפותחים למחצה הנמצאים ברחבי הגוף. הטכניקה בוצעה לראשונה בשנת 1995. ד"ר פלגריני אמרה שכעת היא נעשתה על 252 מטופלים.


[מיקי שחם – מומחה לתאי גזע, דם טבורי ובנקאות דם טבורי, מבעלי החברות האחיות בנק החיים וסיטוג'ן, ימשיך לעדכן את הגולשים בנושא תאי הגזע והדם הטבורי – בכלל, ורפואת חידוש איברים | רפואה התחדשותית | רפואה מחדשת | רפואה רגנרטיבית | Regenerative Medicine | Gene Therapy, העושה שימוש בתאי גזע שמקורם בדם טבורי ומקורותיהם האחרים - בפרט.


מיקי שחם, פיתח את טכנולוגיית ומכשיר הסיטוג'ן - הטכנולוגיה הראשונה בעולם באמצעותה ניתן לאסוף מספר תאי גזע מדם טבורי הגבוה משמעותית (בכ- 80%) שיכול לשרת גם:


·  השתלות לחולים מבוגרים ולא רק בילדים כפי המצב עד היום.


·  סדרות השתלות של רפואה רגנרטיבית / רפואת חידוש איברים, הדורשות מספר תאים גבוה.


·  טיפול במספר מחלות שונות במהלך החיים.


בארץ, הטכנולוגיה זמינה ללקוחות בנק החיים, בלבד.





מיקי שחם תאי גזע דם טבורי