מיקי שחם – מביא דיווחים מדעיים - רפואיים מהעולם: פוטנציאל של תאי גזע מושרים (iPSC) שקול לתאי גזע עובריים.

מיקי שחם מביא דיווחים מדעיים - רפואיים מהעולם: פוטנציאל של תאי גזע מושרים (iPSC) שקול לתאי גזע עובריים.


חוקרים מהמרכז לרפואה מחדשת של אוניברסיטת בוסטון (CReM) הציגו שתאי גזע פלוריפוטנטיים מושרים (iPSCs) יכולים להשתנות לתאים אנדודרמיים, בגוף החי, עם פוטנציאל תפקודי דומה כאשר מושווים לתאי גזע עובריים (ESCs), חרף הבדלים מולקולאריים מינוריים בין שני סוגי התאים. ממצאים אלו חשובים במיוחד בהינתן המחלוקת הגוברת בספרות המדעית לגבי האם הבדלים מתונים בין iPSCs לבין ESCs צריכים לדכא את הרצון ש-iPSCs ישרתו בתור מקור חלופי לתאי אב מובדלים לרקמות שונות, כמו הכבד, הריאות או הדם. העבודה החדשה מספקת ראיות משכנעות לכך של-iPSCs יש את הפוטנציאל ברפואה מחדשת בתור כלי חקירתי לפיתוח של טיפולים כנגד מחלות שמשפיעות על איברים שנבעו מהאנדודרם, כמו שחמת, סוכרת, סיסטיק פיברוזיס, ואמפיזמה.


ד"ר דארל קוטון, עוזר פרופסור לרפואה ופתולוגיה בבית הספר לרפואה של אוניברסיטת בוסטון (BUSM) שירת בתור חוקר ראשי ומחבר בכיר במחקר, אשר מפורסם באינטרנט ב-Journal of Clinical Investigation (JCI). קונסטנטינה כריסטודולו מהתוכנית לגנטיקה וגנומיקה של BUSM, הייתה המחברת הראשית של המחקר.


מייקי שחם, בנק החיים, מבהיר כי iPSCs, שהתגלו בשנת 2006, נוצרים על ידי תכנות תאים בוגרים למצב תא גזע פרימיטיבי. הם דומים ל-ESC במונחים של היכולת שלהם להשתנות לסוגים שונים של תאים בגוף החי, כולל תאים אנדודרמיים אשר נותנים עלייה לרקמת כבד וריאה. ה-iPSCs לא דורשים עוברים והם זהים גנטית לתאים של המטופל, מה שמציע את הפוטנציאל העתידי שלהם להיות מושתלים בחזרה לתוך אותו מטופל ללא סיכון לדחייה. בנוסף, iPSCs יכולים להפחית את ההסתמכות על ESC, אשר נותרים שנויים במחלוקת במידה רבה ובעלי זמינות מצומצמת בשל רגולציה פדראלית.


לאחרונה, עם זאת, היה דיון לגבי האם ההבדלים המולקולאריים שנמצאו ב-iPSCs גורם להם להיות תפקודיים למחקר כמו ESC כאשר מובאים לשימוש בחקר רפואה מחדשת.


קוטון ועמיתיו שחרו להבין את הגבולות והפוטנציאל של iPSCs והאם הם צריכים לשמש במחקר כבסיס לפיתוח של טיפולים פוטנציאליים. הם מיקדו את המחקר שלהם על היכולת של iPSCs לעבור הבדלה בגוף החי לרקמה אנדודרמית.


בעבודה ביחד עם המעבדה של ד"ר גוסטאבו מוסטוסלאבסקי, עוזר פרופסור לרפואה ב-BUSM, הצוותים של חוקרי CReM יצרו קווי iPSCs משלהם על ידי תכנות פיברובלאסטים של העור בעזרת וקטור קסט מיוחד של תאי גזע (STEMCC). הם חקרו את פרופילי ביטוי הגן הגלובאליים של כל קו תא במהלך הבדלה אנדודרמית וגם השוו את התאים הנובעים לאנדודרמה אותנטית מעוברי עכבר מתפתחים.


"מצאנו שלמרות שישנם הבדלים מולקולאריים מתונים בין iPSCs לבין ESCs, הפוטנציאל התפקודי שלהם להשתנות כמעט ולא היה בר-הבחנה בגוף החי," אמר קוטון, מנהל שותף ב-CReM. "חשוב להבין ש-iPSCs מציעים אפשרויות רבות ברפואה מחדשת וחקר ביולוגיה התפתחותית ועשויים להחזיק במפתח לטיפולים רפואיים עתידיים עבור מחלות אנושיות רבות."


לפי מיקי שחם, בנק החיים, דם טבורי מהווה מקור טוב יותר ממוח עצם, שכן תאי גזע מדם טבורי ראשוניים יותר – אינם נושאים עדיין מערכת חיסונית. עשרות מחלות וטיפולים באמצעות תאי גזע מדם טבורי נחקרים כיום ומצויים בניסויים קליניים במסגרת רפואת חידוש האיברים והריפוי התאי. מהיות תאי גזע שמקורם בדם טבורי בעלי יכולת התמיינות לסוגים שונים של תאי גוף, עשויים גם הם לשרת השתלות חידוש איברים.


הצעד הבא, אמר קוטון, הוא להבדיל עוד יותר את ה-iPSCs לסוגי תא ספציפיים יותר בעזרת קווי תא גזע אנושיים ועכבריים. ל-CReM כרגע יש 100 קווי תא גזע מתורמים עם מחלות ריאתיות אשר יבואו לשימוש במחקר כדי לפתח טיפולים פוטנציאליים כנגד מחלות שמשפיעות על הריאות.


מיקי שחם – מומחה לתאי גזע, דם טבורי ובנקאות דם טבורי, מבעלי החברות האחיות בנק החיים וסיטוג'ן, ימשיך לעדכן את הגולשים בנושא תאי הגזע והדם הטבורי – בכלל, ורפואת חידוש איברים | רפואה התחדשותית | רפואה מחדשת | רפואה רגנרטיבית | Regenerative Medicine | Gene Therapy, העושה שימוש בתאי גזע שמקורם בדם טבורי ומקורותיהם האחרים - בפרט.


וכן, מיקי שחם, פיתח את טכנולוגיית ומכשיר הסיטוג'ן - הטכנולוגיה הראשונה בעולם באמצעותה ניתן לאסוף מספר תאי גזע מדם טבורי הגבוה משמעותית (בכ- 80%) שיכול לשרת גם:

·  השתלות לחולים מבוגרים ולא רק בילדים כפי המצב עד היום.


·  סדרות השתלות של רפואה רגנרטיבית / רפואת חידוש איברים, הדורשות מספר תאים גבוה.


·  טיפול במספר מחלות שונות במהלך החיים.


בארץ, הטכנולוגיה זמינה ללקוחות - בנק החיים, בלבד.

Do not miss AAA uk luxury fake watches on the reliable website!

cheap online replica watches for US are selling at a low price. You can find quality fake watches here.





מיקי שחם תאי גזע דם טבורי