מיקי שחם ''בנק החיים''- דם טבורי, מביא דיווחי חדשנות רפואית מהעולם: לראשונה-מעבדה מייצרת תאים לשימוש ע י מח על מנת לווסת תאי שריר.

מיקי שחם, ''בנק החיים''- דם טבורי, מביא דיווחי חדשנות רפואית מהעולם: לראשונה-מעבדה מייצרת תאים לשימוש ע י מח על מנת לווסת תאי שריר.


דר' היקמן עבד על הפרוייקט במשך יותר מעשור.


קרדיט: אוניברסיטת פלורידה.


החוקרים מאוניברסיטת פלורידה לראשונה השתמשו בתאי גזע על מנת להצמיח צומת עצב-שריר בין תאי שריר אנושיים ותאי חוט שדרה אנושיים, מקשרי מפתח שנחוצים למח על מנת לתקשר ולווסת שרירים בגוף.


ההצלחה בUCF היא צעד קריטי בפיתוח מערכות אדם על צ'יפ . מערכות אלה הם מודל שמשחזר איך איברים או סדרת איברים מתפקדים בגוף. השימוש בהם יכול לקדם מחקר רפואי ובדיקת תרופות, פריצות דרך פוטנציאליות שיכולות להציל חיים, הרבה יותר מהר מאשר מסכת ה10 שנים הטיפוסית שרוב התרופות עוברות עד שעוברות דרך ניסויים בבע”ח וניסויים קליניים.


 סוג זה של מערכות חייבת להתפתח , אמר ג'יימס היקמן, ביו-מהנדס שמוביל את מחקר הפורץ דרך, זה לקח הרבה ניסיונות על פני מספר שנים.


מיקי שחם, בנק החיים , מבהיר כי עבודתו של היקמן מומנה ע י מכון לאטומי למחלות נוירולוגיות ושבץ במכון בריאות לאומי, ומתואר במהדורת דצמבר של Biomaterials.


היקמן נרגש בנוגע לעתיד המחקר כי מספר סוכנויות פדרליות לאחרונה השיקו תוכנית שאפתנית למחקר jump-start במודל אדם על צ'יפ ע י הקצבת 140 מיליון דולר לקרן המענקים.


מכון הבריאות הלאומי(NIH),, סוכנות פרוייקטי מחקר מתקדמים וFDA - מנהל המזון והתרופות האמריקאי - מעודדים את קידום המחקר.


המטרה של קריאה ליצור מערכת שתהיה מורכבת מאיברים מיניאטורים ומחוברת בדרכים ריאליסטיים לעירור תפקוד גוף האדם. זה יכול לגרום לאפשרות למשל לבחון תרופות על תאי אדם לפני שהם יכלו להבחן בבטיחות ואתיות על אנשים. השיטה יכולה להיות יותר יעילה מאשר מבחנים על עכברים או בע”ח אחרים כפי שקורה כיום ולפתח טיפולים רפואיים אחרים.


נ יסויים קונבנציונליים על בע”ח לא רק איטיים ויקרים אך גם מובילים לכשלים. מגבלות אלה מעכבות את תעשיית התרופות , אמר היקמן.


לפי מיקי שחם, מחברת בנק החיים, דם טבורי מהווה המקור היישומי הטוב ביותר, שכן תאי גזע מדם טבורי ראשוניים יותר – אינם נושאים עדיין מערכת חיסונית. עשרות מחלות וטיפולים באמצעות תאי גזע מדם טבורי נחקרים כיום ומצויים בניסויים קליניים במסגרת רפואת חידוש האיברים והריפוי התאי. מהיות תאי גזע שמקורם בדם טבורי בעלי יכולת התמיינות לסוגים שונים של תאי גוף, עשויים גם הם לשרת השתלות חידוש איברים.


שיטת UCF מתחילה עם עבודתו של פרופ' אמריטוס הרמן וונדנבורג מאוניברסיטת בראון, שאסף תאי גזע ע י ביופסיה ממתנדבים בוגרים. תאי הגזע הם תאים שיכולים תחת תנאים מתאימים לצמוח לצורות ספציפיות. הם יכולים להמצא וגם בעובר מתפתח וגם בין תאים נורמליים בבוגרים.


נאדין גואו, פרופ' מחקר UCF, ביצעה סדרת ניסויים ומצאה שתנאים מסוימים צריכים להתקיים ביחד על מנת ל שמח את השריר ואת חוט השדרה מספיק כך שיתחברו בצומת פעילה. זה אומר לחקור ריכוזים שונים של תאים וצירי זמן שונים וכן פרמטרים נוספים לפני שקולעים לתנאים המתאימים.


עכשיו אנחנו מתמקדים הרבה על מערכות של בע”ח עבור מחקר רפואי אבל זו מערכת אנושית טהורה , אמר גואו,


 העבודה הוכיחה שמבחינה ביולוגית זה אפשרי .


מלבד דרישת מפתח עבור מודל אדם על צ'יפ מלאה, צמת עצב-שריר יכול בפני עצמו להוכיח כלים מחקריים חשובים.


צמתים אלה משחקים תפקיד מפתח במחלת לו גריג( ALS Amyotrophic lateral sclerosis ( בפציעה של חוט השדרה ובמצבים מנוונים או מסכני חיים אחרים. עם המשך התפתחות, שיטות הצוות יכולים לשמש לבחינה של תרופות חדשות או טיפולים אחרים עבור תנאים אלה גם לפני ששיטות יותר יקרות, המבוססות על צ'יפ יתפתחו.

With Swiss reliable movements, AAA UK replica omega watches have high quality.
Perfect quality rolex replica watches UK are cheap online for men and women.


מיקי שחם – מומחה לתאי גזע, דם טבורי ובנקאות דם טבורי, מבעלי החברות האחיות בנק החיים וסיטוג'ן, ימשיך לעדכן את הגולשים בנושא תאי הגזע והדם הטבורי – בכלל, ורפואת חידוש איברים | רפואה התחדשותית | רפואה מחדשת | רפואה רגנרטיבית | Regenerative Medicine | Gene Therapy, העושה שימוש בתאי גזע שמקורם בדם טבורי ומקורותיהם האחרים - בפרט.


מיקי שחם, בנק החיים, פיתח את טכנולוגיית ומכשיר הסיטוג'ן - הטכנולוגיה הראשונה בעולם באמצעותה ניתן לאסוף מספר תאי גזע מדם טבורי הגבוה משמעותית (בכ- 80%) שיכול לשרת גם:


·  השתלות לחולים מבוגרים ולא רק בילדים כפי המצב עד היום.


·  סדרות השתלות של רפואה רגנרטיבית / רפואת חידוש איברים, הדורשות מספר תאים גבוה.


·  טיפול במספר מחלות שונות במהלך החיים.


לפי מיקי שחם, בארץ, הטכנולוגיה זמינה ללקוחות  בנק החיים , בלבד.





מיקי שחם תאי גזע דם טבורי