מיקי שחם, ''בנק החיים''- דם טבורי, מביא לקט חדשות תאי הגזע מהעולם – חלק 1

מיקי שחם, ''בנק החיים''- דם טבורי, מביא לקט חדשות תאי הגזע מהעולם – חלק 1.


·                     חוקרים מבצאים את השתלת תאי הגזע הראשונה ללב באונטריו


תאריך: ינואר 27, 2012


חברי סגל של אוניברסיטת טורונטו ביצעו השתלה ראשונה של תאי לב באונטריו לאחרונה, באמצעות תאי גזע שנלקחו ממח העצם של החולה, בודדו בחדר הניתוח, והושתלו לתוך הלב בזמן ניתוח מעקפים.


מיקי שחם, בנק החיים, מבהיר כי תאי הגזע הוזרקו בעקבות ניתוח CABG , על ידי צוות מולטידיסיפלינרי של ד"ר טרנס יאו, פרופסור לניתוח ודיירקטור של תכנית תאי הגזע הקרדיאליים במרכז האוניברסיטאי בבית החולים.


הטורונטו סטאר פרסם את הסיפור אתמול.


·                     זוהתה סביבה אשר תומכת בגדילה של תאי גזע יוצרי תאי דם


תאריך: ינואר 25, 2012


חוקרים במרכז החדש למחקר ילדים ב-UT Soutwestern Medical Center זיהו את הסביבה בה תאי גזע יוצרי דם שורדים בתוך הגוף, צעד חשוב לקראת עלייה בבטיחות ויעילות של השתלות מח עצם.


לפי מיקי שחם, מחברת בנק החיים, דם טבורי מהווה המקור היישומי הטוב ביותר, שכן תאי גזע מדם טבורי ראשוניים יותר – אינם נושאים עדיין מערכת חיסונית. עשרות מחלות וטיפולים באמצעות תאי גזע מדם טבורי נחקרים כיום ומצויים בניסויים קליניים במסגרת רפואת חידוש האיברים והריפוי התאי. מהיות תאי גזע שמקורם בדם טבורי בעלי יכולת התמיינות לסוגים שונים של תאי גוף, עשויים גם הם לשרת השתלות חידוש איברים.


חוקרים במכון שאלו אילו תאים אחראיים למיקרו-סביבה אשר תומכך בתאי גזע המטופוייטים, אשר מייצרים בליוני תאי דם בכל יום. התשובה: תאים אנדותיליים ופריווסקולאריים, אשר מהווים את הקיר של כלי הדם. מחקר זה זמין בגליון ינואר 26 של Nature.


·                     הבן את המקור של המחלה. פתח תרופה.


תאריך: ינואר 25, 2012


חוקרים בבית הספר לרפואה של סאן דייגו, או' קליפורניה, הצליחו לראשונה ליצור מודלים in vitro מודלים של אלצהיימר in vitro תוך שימוש בתאי גזע, על ידי שימוש בתאים פלוריפוטנטיים מושרים מחולים עם המחלה האמורה.


ההצלחה פורסמה בגליון 25 לינואר של Nature, ומהווה שיטה חדשה ונחוצה ביותר לחקר את הסיבות למחלה AD, מחלת דמנציה אשר פוגעת בכ-5.4 מליון אמריקאים. חשוב עוד יותר, התאים החיים מספקים כלי חדשני לפיתח ובדיקה של תרופות למחלה.


מיקי שחם – מומחה לתאי גזע, דם טבורי ובנקאות דם טבורי, מבעלי החברות האחיות בנק החיים וסיטוג'ן, ימשיך לעדכן את הגולשים בנושא תאי הגזע והדם הטבורי – בכלל, ורפואת חידוש איברים | רפואה התחדשותית | רפואה מחדשת | רפואה רגנרטיבית | Regenerative Medicine | Gene Therapy, העושה שימוש בתאי גזע שמקורם בדם טבורי ומקורותיהם האחרים - בפרט.


מיקי שחם, בנק החיים, פיתח את טכנולוגיית ומכשיר הסיטוג'ן - הטכנולוגיה הראשונה בעולם באמצעותה ניתן לאסוף מספר תאי גזע מדם טבורי הגבוה משמעותית (בכ- 80%) שיכול לשרת גם:


·  השתלות לחולים מבוגרים ולא רק בילדים כפי המצב עד היום.


·  סדרות השתלות של רפואה רגנרטיבית / רפואת חידוש איברים, הדורשות מספר תאים גבוה.


·  טיפול במספר מחלות שונות במהלך החיים.


לפי מיקי שחם, בארץ, הטכנולוגיה זמינה ללקוחות בנק החיים, בלבד.





מיקי שחם תאי גזע דם טבורי