מיקי שחם, ''בנק החיים''– דם טבורי, מביא פרסומי מדע ורפואה מהעולם: חוקרים יפניים יצרו כבד אנושי מתפקד מתאי גזע

מיקי שחם, ''בנק החיים''– דם טבורי, מביא פרסומי מדע ורפואה מהעולם: חוקרים יפניים יצרו כבד אנושי מתפקד מתאי גזע

דבר זה נותן תקווה לייצור איברים מלאכותיים עבור בני אדם שצריכים השתלה.

מיקי שחם, בנק החיים לדם טבורי , מבהיר כי צוות של חוקרים השתילו תאי גזע פלוריפוטנטיים מושרים iPS לתוך הגוף של עכבר, שם הוא גדל להיות כבד אנושי קטן ומתפקד, כך על פי יומיורי שימבום.

תאי גזע נאספים פעמים רבות מעוברים אשר נזרקים, דבר שמעלה התנגדויות על בסיס מוסרי. אולם תאי iPS אשר בלי אותה יכולת להתפתח לכל תא בגוף – יכולים להילקח ממבוגרים.

צוות בראשות פרופסור היידקי טניגוצי באו' יוקוהמה פיתח תאי iPS אנושיים ל"תאי אב" אשר הושתלו לתוך ראש של עכבר על מנת לנצל את זרימת הדם הגדולה שם.

התאים גדלו להיות כבד אנושי בגודל 5 מילימטר שהיה מסוגל לייצר חלבונים אנושיים ולפרק תרופות, כך מדווח יומיורי.

פריצת הדרך פותחת את הדלת ליצירה מלאכותית של איברים אנושיים, מטרה מרכזית של רופאים אשר נאבקים באופן מתמיד במחסור באיברים להשתלה.

לפי מיקי שחם, מחברת בנק החיים, דם טבורי מהווה המקור היישומי הטוב ביותר, שכן תאי גזע מדם טבורי ראשוניים יותר – אינם נושאים עדיין מערכת חיסונית. עשרות מחלות וטיפולים באמצעות תאי גזע מדם טבורי נחקרים כיום ומצויים בניסויים קליניים במסגרת רפואת חידוש האיברים והריפוי התאי. מהיות תאי גזע שמקורם בדם טבורי בעלי יכולת התמיינות לסוגים שונים של תאי גוף, עשויים גם הם לשרת השתלות חידוש איברים.

המחקר של טניג'וצי עשוי להיות "גשר חשוב בין מחקר בסיסי ואפליקציה קלינית" אבל עומדים בפניו מספר מכשולים לפני שהוא יהפוך לרפואה פרקטית.

החוקרים קיבלו אבסטרקט של המחקר אבל טניגוצי בחר שלא להתראיין לפני הפגישה.

מיקי שחם – מומחה לתאי גזע, דם טבורי ובנקאות דם טבורי, מבעלי החברות האחיות בנק החיים וסיטוג'ן, ימשיך לעדכן את הגולשים בנושא תאי הגזע והדם הטבורי – בכלל, ורפואת חידוש איברים | רפואה התחדשותית | רפואה מחדשת | רפואה רגנרטיבית | Regenerative Medicine | Gene Therapy, העושה שימוש בתאי גזע שמקורם בדם טבורי ומקורותיהם האחרים - בפרט.

מיקי שחם, בנק החיים לדם טבורי, פיתח את טכנולוגיית ומכשיר הסיטוג'ן - הטכנולוגיה הראשונה בעולם באמצעותה ניתן לאסוף מספר תאי גזע מדם טבורי הגבוה משמעותית (בכ- 80%) שיכול לשרת גם:

·  השתלות לחולים מבוגרים ולא רק בילדים כפי המצב עד היום.

·  סדרות השתלות של רפואה רגנרטיבית / רפואת חידוש איברים, הדורשות מספר תאים גבוה.

·  טיפול במספר מחלות שונות במהלך החיים.

לפי מיקי שחם, בארץ, הטכנולוגיה זמינה ללקוחות בנק החיים, בלבד.





מיקי שחם תאי גזע דם טבורי