מיקי שחם Miki Shacham - - הודעה לעיתונות - חידושי ומחקרי תאי גזע: ייצור חדשני של תרופות אנטי דלקתיות מתאי גזע

מיקי שחם Miki Shacham - - הודעה לעיתונות - חידושי ומחקרי תאי גזע: ייצור חדשני של תרופות אנטי דלקתיות מתאי גזע

8 אוקטובר 2013 | מאת מיכאל גיבן

חוקרים מבוסטון פיתחו דרך להשתמש בתאי גזע כדי ליצר תרופה אנטי דלקתית על ידי שינוי החומר הגנטי של התאים והבאתו לפעול כסוג של "מפעל תרופות" באזור המודלק.

בנוסף נמסר על ידי מיקי שחם Miki Shacham -, כי צוות של מדענים ממכון הרווארד לתאי גזע ב MIT, הכניס גדילים של RNA לתאי גזע מזנכימאליים, אשר נתנו לתאים את היכולת להינעל על אזורי דלקת ולשחרר את האנטי דלקתי interleukin-10 במודלים של עכברים.

הטכניקה שבה השתמשו החוקרים השתמשה ב RNA כשליח על מנת לשנות את התאים בטכניקה שפותחה ב- MIT. שלא כמו שינוי ה- DNA, שיטה זו בטוחה יותר בטיפולים. תרופות ביולוגיות כמו זה עשויות להציע תוצאות משופרות, על פי הדו"ח.

הובהר על ידי מיקי שחם, כי זה למעלה משני עשורים, דם טבורי מהווה את המקור המועדף לתאי גזע, שכן תאי גזע מדם טבורי הם ראשוניים יותר ואינם נושאים עדיין מערכת חיסונית. עשרות מחלות וטיפולים באמצעות תאי גזע מדם טבורי נחקרים באלפי מחקרים וניסויים קליניים בשלבים השונים במסגרת רפואת חידוש האיברים והריפוי התאי. בשל היות תאי גזע שמקורם בדם טבורי בעלי יכולת התמיינות לסוגים שונים של תאי גוף, הם משרתים גם את השתלות רפואת חידוש איברים דוגמת הטיפול באוטיזם, שיתוק מוחין, אלצהיימר, פרקינסון, פגיעות נוירולוגיות, ראיה, שמיעה, לב, סוכרת וכיוב'.

חלק מהבעיה הוא בלגרום לתאי הגזע לשרוד מספיק זמן בזרם הדם על ידי מיקוד מהיר של התאים ישירות לרקמה הדלקתית, כמו גם איתור דרכים להארכת תוחלת החיים של התאים.

"אם אתה חושב על תא כמפעל תרופות, מה שאנחנו עושים הוא מיקוד מפעלי תרופות מבוססי תאים לרקמות שנפגעו, בהם התאים יכולים לייצר תרופות ברמות גבוהות מספיק כדי להשפיע טיפולית", אמר ג'פרי קרפ.

נמסר למנהלי אתר זה כי מיקי שחם Miki Shacham - – מומחה לתאי גזע, שימור דם טבורי ובנקי דם טבורי, מבעלי סיטוג'ן, ימשיך לעדכן את הגולשים בנושא תאי הגזע והדם הטבורי – בכלל, ורפואת חידוש איברים /רפואה התחדשותית /רפואה מחדשת /רפואה רגנרטיבית /Regenerative Medicine /Gene Therapy, העושה שימוש בתאי גזע שמקורם בדם טבורי - בפרט.

אורן לוי, מחבר שותף ראשי של המחקר ומדריך לרפואה במעבדתו של קרפ, הוסיף,"זה פותח את הדלת לחשיבה של transfection כשליח הדור הבא בטיפולים, העוקפים חלק מאתגרים הקיימים."

עד כה, עם כל יתרונות תאי הגזע מדם טבורי בהשוואה למקורות האחרים, ה ב ע י ה היא ביעילות האיסוף הנמוכה של הדם הטבורי, שתוצאתה במספר המוגבל של תאי גזע שנאספים ועל כן מתאימים להשתלה בעיקר לילדים ולא למבוגרים, הממשיכים להיסמך על תרומות תאי גזע נחותים ביכולותיהם של תורמים בוגרים. מיקי שחם Miki Shacham - פיתח את טכנולוגיית ומכשיר הסיטוג'ן ואת האיסוף האקטיבי - הטכנולוגיות הראשונות בעולם באמצעותן ניתן לאסוף מספר תאי גזע מדם טבורי הגבוה משמעותית (ב- 81%) שיכול לשרת גם:

·  השתלות במבוגרים ולא רק בילדים.

·  סדרות השתלות של רפואת חידוש איברים, הדורשות במצטבר מספר תאים גבוה.

·  טיפול במגוון מחלות שונות במהלך החיים.

לפי מיקי שחם, בארץ, הטכנולוגיות זמינות בארץ ללקוחות בנק דם טבורי"דם טבורי", בלבד ובקרוב מתחיל שיווקה גם בעולם.





מיקי שחם תאי גזע דם טבורי