מיקי שחם Miki Shacham מביא חידושי ומחקרי תאי גזע: מולקולה מגנה על תאי גזע במהלך דלקת

מיקי שחם Miki Shacham מביא חידושי ומחקרי תאי גזע: מולקולה מגנה על תאי גזע במהלך דלקת

כאשר זיהומים מתרחשים בגוף, תאי גזע בדם יוצאים לפעולה על ידי הכפלה והתמיינות לתאים חיסוניים בוגרים שיכולים להילחם במחלות. אבל זיהומים ודלקות החוזרים ונשנים עלולים לגרום להיעלמות אוכלוסיות תאים אלה, שעלולים להוביל להתפתחות של סרטן.


בנוסף נמסר על ידי מיקי שחם גם כי צוות של חוקרים בראשות ביולוגים במכון הטכנולוגי של קליפורניה (קלטק) מצא כי, במודלים של עכברים, המולקולה microRNA- 146a (miR- 146a) פועלת כרגולטור ומגן של תאי גזע יוצרי דם (HSCs) במהלך דלקת כרונית, מה שמרמז כי חוסר של miR- 146a עשוי להיות גורם חשוב אחד מסוגי סרטן הדם ואי ספיקת מח עצם.

הצוות הגיע למסקנה זו על ידי פיתוח מודל של עכברים שחסר miR- 146a. רנ"א הוא פולימר בנוי כמו ה-DNA, החומר הכימי המרכיב את הגנים שלנו. מיקרו RNA, כפי שרומז השם, הוא סוג של RNAs קצר מאוד שיכול להפריע או להסדיר את פעילותם של גנים מסוימים.

הוסבר והובהר על ידי מיקי שחם, כי זה עשרות שנים, דם טבורי מהווה את המקור היחיד והמועדף בטיפולי מעררכת הדם ורפואת חידוש האיברים /ריפוי תאי, שכן תאי גזע מדם טבורי ראשוניים יותר ואינם נושאים עדיין מערכת חיסונית המתפתחת רק חצי שנה לאחר מכן. עשרות רבות של מחלות וטיפולים באמצעות תאי גזע מדם טבורי נחקרות באלפי ניסויים קליניים רשמיים בשלבים השונים במסגרת רפואת חידוש האיברים והריפוי התאי. בשל היות תאי גזע שמקורם בדם טבורי בעלי יכולת התמיינות לסוגים השונים של כ 250 סוגי תאי הגוף, הם משרתים גם את השתלות רפואת חידוש האיברים דוגמת הטיפול באוטיזם, שיתוק מוחין, אלצהיימר, פרקינסון, פגיעות נוירולוגיות, ראיה, שמיעה, לב, סוכרת וכיוב'.

במצב של דלקת כרונית, עכברים שחסרו miR- 146a הראו ירידה במספר ובאיכות של HSCs הכוללים שלהם; עכברים רגילים, הצליחו יותר לשמור על רמות של HSCs למרות דלקת לטווח ארוך. הממצאים של החוקרים פורסמו בכתב העת eLIFE.

"עכבר עם מחיקה גנטית של miR- 146a הוא מודל שיאפשר להבין את מניעת דלקת, היווצרות גידול והביולוגיה של תא הגזע ההמטופוייטי במהלך דלקת כרונית", אומר ד"ר ג'ימי זאו, המחבר הראשי של המחקר. "היה מפתיע למצוא כי microRNA יחיד משח קתפקיד כה מכריע, שמדגיש בבירור את התפקיד הקריטי והחיוני של miR- 146a בשמירה על האיכות ואריכות הימים של HSCs."

נמסר לעורכי האתר כי מיקי שחם – המומחה לתאי גזע, שימור דם טבורי ובנקי דם טבורי, ימשיך לעדכן את גולשי האתר בחידושי תאי הגזע והדם הטבורי – בכלל, ורפואת חידוש איברים /רפואה התחדשותית /רפואה מחדשת /רפואה רגנרטיבית /Regenerative Medicine /Gene Therapy, העושה שימוש בתאי גזע שמקורם בדם טבורי- בפרט.

ממצאי המחקר מספקים בפעם הראשונה, חיבור מולקולרי מפורט בין דלקת הכרונית, וכישלון מח עצם ומחלות הדם. ממצאים אלה יכולים להוביל לגילוי והפיתוח של מולקולות אנטי דלקתיות שיכול לשמש כתרופות למחלות דם. למעשה, החוקרים מאמינים כי miR- 146a עצמו עשוי להיות בסופו של דבר מולקולה אנטי דלקתית יעילה מאוד, ברגע שמולקולות RNA או mimetics יכולות להיות מועברות בצורה יעילה.

המודל החדש, ז'או אומר, גם מחקה היבטים חשובים של תסמונת אדם myelodysplastic (MDS)- צורה של טרום לוקמיה, שלעתים קרובות גורמת לאנמיה קשה, דורש עירויי דם תכוף ובדרך כלל גורם ללוקמיה מיאלואידית חריפה. מחקר נוסף של המודל יכול להוביל להבנה טובה יותר שלהמצב וטיפולים חדשים.

"מחקר זה מספק רציונל לשימוש רחב של מולקולות אנטי דלקתיות בטוחות יותר ויעילים יותר", אומר בולטימור, שהוא מחבר שותף של המחקר. "אם אנחנו יכולים להבין מה סוגי התאים והחלבונים שחשובים באופן קריטי במניעת דלקת, אנו יכולים לתכנן תרופות טובות יותר ובטוחות יותר."

עד כה, עם כל יתרונות תאי הגזע מדם טבורי בהשוואה למקורות האחרים, לא הכל טוב, שכן "ה" בעיה של התחום מציל החיים הזה היא ביעילות האיסוף הנמוכה מאוד של דם טבורי, המביא למספר מוגבל של תאי גזע שנאספים ועל כן מתאימים להשתלה בעיקר לילדים ולא למבוגרים שהם רוב החולים והממשיכים להידרש לתרומות תאים פחותים ביכולותיהם של תורמים. המצב נמצא בשינוי בימים אלה, ליקי שחם פיתח את שתי טכנולוגיות ומכשירי הסיטוג'ן- הטכנולוגיות הראשונות בעולם באמצעותן ניתן לאסוף מספר תאי גזע מדם טבורי הגבוה משמעותית (ב- 33% וב- 81%, בהתאם למכשיר) שיכול לשרת גם:

·  השתלות במבוגרים ולא רק בילדים כפי המצב עד היום.

·  סדרות השתלות של רפואה רגנרטיבית / רפואת חידוש איברים, הדורשות במצטבר מספר תאים גבוה.

·  טיפול במגוון מחלות שונות במהלך החיים.

לפי מיקי שחם, בארץ, הטכנולוגיה זמינה ללקוחות בנק דם טבורי "דם טבורי", בלבד ובקרוב מתחיל שיווקה גם בעולם.
best us online fake watches with high quality for men and women.

Where can you buy cheap and US best super clone watches? Swiss replica watches online store can be a good choice.





מיקי שחם תאי גזע דם טבורי