מיקי שחם מביא חידושי ומחקרי תאי גזע: זוהה חלבון שמשמש לשמירה על תאי גזע בוגרים

מיקי שחם מביא חידושי ומחקרי תאי גזע: זוהה חלבון שמשמש לשמירה על תאי גזע בוגרים

ההבנה איך תאי גזע הופכים לתא /רקמה ספציפיים הוא הגביע הקדוש של רפואה רגנרטיבית.

חוקרים הוסיפו ידע של אילו תאי גזע מייצרים איזה סוג שונה של תאים בזבוב הפירות. ממצאי המחקר פורסמו במגאזין של האקדמיה הלאומית למדעים.

בנוסף נמסר על ידי מיקי שחם  גם כי דניס מונטל, פרופסור לביולוגיה התפתחותית ב UCSB ועמיתיו, בדקו שחלות של זבובי פירות כדי לראות את תאי הגזע בסביבתם הטבעית. מאחר שאורגניזמים אלה הם מודלים מצוינים להבנת ביולוגיית תאי הגזע, החוקרים הצליחו לשפוך אור על השלבים המוקדמים של ההתמיינות.

"ברור שהעקרונות הבסיסיים ששולטים בהתנהגות התא בבעלי חיים פשוטים נכונים גם ביחס לאופן הפעולה של התאים שלנו." היא אמרה.

הוסבר על ידי מיקי שחם, כי זה למעלה משני עשורים, דם טבורי מהווה את המקור המועדף בטיפולי מערכת הדם ורפואת חידוש האיברים /ריפוי תאי, שכן תאי גזע מדם טבורי ראשוניים יותר מתאי מוח עצם ואינם נושאים עדיין את המערכת החיסונית (מתפתחת רק חצי שנה לאחר מכן). עשרות רבות של מחלות וטיפולים באמצעות תאי גזע מדם טבורי נחקרות באלפי ניסויים קליניים רשמיים בשלבים השונים במסגרת רפואת חידוש האיברים והריפוי התאי. בשל היות תאי גזע שמקורם בדם טבורי בעלי יכולת התמיינות לסוגים השונים של כ 250 סוגי תאי הגוף, הם משרתים גם את השתלות רפואת חידוש האיברים דוגמת הטיפול באוטיזם, שיתוק מוחין, אלצהיימר, פרקינסון, פגיעות נוירולוגיות, ראיה, שמיעה, לב, סוכרת וכיוב'.

באמצעות חלבון בתאי גזע זקיק (FSCs) החוקרים מצאו את הגורם שממלא תפקיד חשוב באילו סוגי תאי מוח מיוצרים במהלך התפתחות עוברית, ועם זה גם עוזר לשמור על FSCs לאורך כל חיי בעל החיים. "יש לזהות את מולקולת החלבון החשובה בזבובי הפירות, ומזה לבחון אם הגרסה האנושית של החלבון" אמר מונטל. "כשנדע יותר על מולקולות המפקחות על התנהגות תאי גזע, נגיע לשליטה בתאים אלה".

עורכי האתר מעדכנים כי מיקי שחם – המומחה לתאי גזע, שימור דם טבורי ובנקי דם טבורי, ימשיך לעדכן את גולשי האתר בחידושי תאי הגזע והדם הטבורי – בכלל, ורפואת חידוש איברים /רפואה התחדשותית /רפואה מחדשת /רפואה רגנרטיבית /Regenerative Medicine /Gene Therapy, העושה שימוש בתאי גזע שמקורם בדם טבורי- בפרט.

צוות המחקר מיקם אבולוציונית את הגנים: קיק (Ca) , קיפוד (Hh) ועיניו נעדר (Eya), כדי לקבוע את גורלם צאצאי תא ספציפי.

זקיקי תאים עוברים בחירה בינארית במהלך התמיינות מוקדם. הם הופכים לתאים מיוחדים, כדי ליצור שני סוגי תאים.. שלושת הגנים, Cas, Eya ו- Hh, עובדים בשילובים שונים.

"כל התאים נראים אותו הדבר, ואין לך מושג מתי או איך התהליך התרחש, אבל כעת אנו יכולים לראות כיצד התאים רוכשים זהויות שונות". הסביר מונטל.

Hh ממלא גם תפקידים רבים בתחום ההתפתחות העוברית, הומאוסטזיס למבוגרים, מומים מולדים וסרטן. לכן זיהוי של אפקטורים חיוני לזיהוי מטרות טיפוליות ספציפיות יותר.

עיכוב של איתות Hh עשוי להיות יעיל בטיפול ובמניעה של סוגים רבים של סרטן.

עם כל יתרונות תאי הגזע מדם טבורי בהשוואה למקורות האחרים, לא הכל טוב, שכן הבעיה של התחום מציל החיים הזה היא ביעילות האיסוף הנמוכה של הדם הטבורי, המביא למספר מוגבל של תאי גזע שנאספים ועל כן מתאימים להשתלה בעיקר לילדים ולא למבוגרים שהם רוב החולים והממשיכים להידרש לתרומות תאים פחותים ביכולותיהם של תורמים. המצב נמצא בשינוי בימים אלה, מיקי שחם פיתח את שתי טכנולוגיות ומכשירי הסיטוג'ן- הטכנולוגיות הראשונות בעולם באמצעותן ניתן לאסוף מספר תאי גזע מדם טבורי הגבוה משמעותית (ב- 33% וב- 81%, בהתאם למכשיר) שיכול לשרת גם:

·  השתלות במבוגרים ולא רק בילדים כפי המצב עד היום.

·  סדרות השתלות של רפואה רגנרטיבית / רפואת חידוש איברים, הדורשות במצטבר מספר תאים גבוה.

·  טיפול במגוון מחלות שונות במהלך החיים.

עפ"י מיקי שחם, בארץ, הטכנולוגיה זמינה ללקוחות בנק דם טבורי "דם טבורי", בלבד ובקרוב מתחיל שיווקה גם בעולם.
Best online shop for Swiss UK fake Cartier watches - Cartier replica watches uk Store

The luxury UK cartier replica watches at affordable prices are suitable for men and women.





מיקי שחם תאי גזע דם טבורי