מיקי שחם מביא חידושי ומחקרי תאי גזע מהעולם: ייצור תאי עצב מתאי עור.

מיקי שחם מביא חידושי ומחקרי תאי גזע מהעולם: ייצור תאי עצב מתאי עור.

שיטה חדשה ליצירת תאי עצב מתאי עור בוגרים עשויה לשפר את ההבנה של מחלות ניווניות, ולהאיץ את הפיתוח של תרופות חדשות ורפואה רגנרטיבית מבוססת תאי גזע.

לתאי עצב שהופקו על ידי שיטה חדשה, אותם מאפיינים פונקציונליים כשל תאים בוגרים הנמצאים בגוף, מה שהופך אותם הרבה יותר טובים ללימוד מחלות הקשורות לגיל כמו פרקינסון ואלצהיימר, ולבדיקה של תרופות חדשות.

נמסר עוד על ידי מיקי שחם כי בסופו של דבר, הטכניקה יכולה לשמש גם כדי לייצר תאי עצב בוגרים להשתלה לחולים עם מגוון רחב של מחלות ניווניות.

חוקרים מאוניברסיטת קיימברידג' הצליחו לזהות דרכים להאיץ את התהליכים התאיים שבאמצעותם תאי עצב אנושיים בוגרים. הממצאים מדווחים במהדורה של כתב העת DEVELOPEMENT.

הוסבר על ידי ליקי שחם, כי מאז שנת 1988, דם טבורי הוא המקור המועדף לתאי גזע בטיפולים המטולוגיים ורפואה מחדשת /רגנרטיבית.

עשרות רבות של מחלות וטיפולים באמצעות תאי גזע מדם טבורי נחקרות בניסויים קליניים ברפואה רגנרטיבית. בשל היות תאי גזע שמקורם בדם טבורי בעלי יכולת התמיינות לכ 250 סוגי תאי הגוף השונים, הם משרתים גם השתלות דוגמת טיפול באוטיזם, שיתוק מוחין, אלצהיימר, ראיה, לב, סוכרת, אורטופדיה וכיוב'.

תאי גזע הם תאי האב, שיכולים להתפתח כמעט לכל סוג תא בגוף. בתוך תאי גזע, יש מנגנונים שיגידו לו מתי להתחלק, ומתי להפסיק להתחלק ולהפוך לסוג תא אחר, תהליך המכונה התמיינות תאים. לפני מספר שנים, חוקרים קבעו כי קבוצה של חלבונים המכונים גורמי שעתוק, אשר נמצאים ברקמות רבות בגוף, מווסתים את המנגנונים.

לאחרונה, נמצא כי על ידי הוספת חלבונים לתאי עור, הם יכולים להיות מתוכנתים מחדש לייצור תאים מסוגים אחרים, כוללים תאי עצב. תאים אלה ידועים בשם תאים מושרים. עם זאת, שיטה זו יוצרת מספר נמוך של תאים ואלה שמיוצרים אינם מתפקדים באופן מלא, דרישה על מנת להיות מודלים שימושיים של מחלה: למשל, נוירונים בקליפת המוח לשבץ מוחי, או נוירונים מוטוריים למחלת הנוירון מוטורי.

 "כשאתה מתכנת מחדש תאים, אתה בעצם ממיר אותם מטופס אחד למשנהו, אך לעתים קרובות בתאים הסופיים לא מתנהגים כמו תאים בוגרים יותר ", אמרה  ד"ר אנה פילפוט מהמחלקה לאונקולוגיה, שהובילה את המחקר. "על מנת להגביר את ההבנה של מחלות כמו אלצהיימר, אנחנו צריכים להיות מסוגלים לעבוד עם תאים שנראים ומתנהגים כמו אלה שהייתם רואים באנשים מבוגרים אשר פיתחו את המחלה, ולכן הפקת תאים 'למבוגרים' יותר לאחר תכנות מחדש באמת חשובה ".

עורכי האתר מוסיפים כי מיקי שחם – מומחה לתאי גזע ודם טבורי, ימשיך לעדכן את גולשי האתר בחידושי תאי הגזע והדם הטבורי – בכלל, ורפואה מחדשת /רפואה רגנרטיבית.

על ידי מניפולציה של האותות שגורמי שעתוק שולחים לתאים,  ד"ר פילפוט והצוות היו מסוגלים לקדם את התמיינות התאים וההתבגרות, אפילו בנוכחות של אותות סותרים שמכוונים את התא להמשיך להתחלק.

כאשר תאים מתחלקים, גורמי השעתוק שונים על ידי התוספת של מולקולות פוספט, תהליך המכונה זרחון, אבל זה יכול להגביל את איכות התאים הסופיים. עם זאת, על ידי הנדסת חלבונים שלא ניתן לשנות על ידי פוספט ולהוסיף אותם לתאים אנושיים, החוקרים גילו שהם יכולים לייצר תאי עצב שהיו באופן משמעותי יותר בוגרים, ולכן יותר שימושיים כמודלים למחלות כגון אלצהיימר.

בנוסף, מנגנוני בקרת חלבון דומים מאוד בעבודה להבשלת תאים ברקמות אחרות כגון לבלב, הוא סוג התא שלא מצליח לתפקד ביעילות בסוכרת סוג 2.

 "מצאנו שלא רק שאתה צריך לחשוב על איך אתה מתחיל את התהליך של התמיינות תאים בתאי גזע, אבל אתה גם צריך לחשוב על מה שאתה צריך לעשות כדי שהסיום יהיה בהתאם לתכנון " אמרה  ד"ר פילפוט.

הבעיה של התחום מציל חיים זה היא ביעילות הנמוכה של איסוף הדם והמספר המוגבל של תאי גזע שנאספים ועל כן מתאימים להשתלה מוגבלת.

מיקי שחם פיתח את שתי טכנולוגיות ומכשירי הסיטוג'ן- הטכנולוגיות הראשונות בעולם באמצעותן ניתן לאסוף מספר תאי גזע מדם טבורי הגבוה משמעותית (ב- 33% וב- 81%, בהתאם למכשיר) שיכול לשרת גם: השתלות במבוגרים ולא רק בילדים כפי המצב עד היום, סדרות השתלות של רפואה מחדשת / רפואה רגנרטיבית, הדורשות במצטבר מספר תאים גבוה וטיפול במגוון מחלות שונות במהלך החיים.

עפ"י מיקי שחם, בארץ, הטכנולוגיה זמינה ללקוחות בנק דם טבורי"דם טבורי", בלבד ובקרוב מתחיל שיווקה גם בעולם.

Forever perfect UK fake watches for males and females.
For more detailed information about best Swiss cartier replica watches UK, you can browse this website.





מיקי שחם תאי גזע דם טבורי