מיקי שחם מביא חידושים ומחקרי תאי גזע, דם טבורי ורפואה רגנרטיבית מהעולם: היסטוריית תאי הגזע: חלק 5

מיקי שחם מביא חידושים ומחקרי תאי גזע, דם טבורי ורפואה רגנרטיבית מהעולם: היסטוריית תאי הגזע: חלק 5

1. רגלו של מטפס ניצלה על ידי טיפול ייחודי בתאי גזע

Kentwews.co.uk

טכניקה חדשה של טיפול בתאי גזע בוצעה לראשונה על מנת להציל את רגלו של אדם אשר רוסקה על ידי סלע במהלך טיפוס באפריל בשנה שעברה.

הניתוח הרגיל לא הצליח להציל את רגלו, והוא עמד בפני כריתה.

מיקי שחם מוסיף כי רפואה רגנרטיבית או בשמה האחר – רפואת חידוש איברים, המכונה על ידי משרד הבריאות האמריקאי – NIH, "הדבר הגדול הבא ברפואה", מתייחסת בכלליות לטיפול המערב את השימוש של טסיות לתקן ולהאיץ תהליך את הריפוי הטבעי בגוף ולמנוע מרקמות נוספות ניוון הקשור במצבים רפואיים.

רופאים עושים שימוש בתאי הגזע שלו על מנת לעזור לעצמות להבריא בטכניקה שהם חושבים שתביא למהפכה בתחום הניתוחים האורתופדיים.

2.  תסמכו על זה – יום אחד דם טבורי יציל חיים של ילדים כאן

New Haven Register

דם טבורי הוא דם שנשאר בחבל הטבור לאחר הלידה. הדם מכיל תאי גזע בעלי היכולת לרגנרציה לתאים מכל רקמה, איבר ומערכת. לוקמיה, מילומה, בעיות בתאי פלזמה, לימפומה ומחלות מטבוליות אחרות של הדם יוכלו להיות מטופלים היום עם תאי גזע.

3. מדען הפך תאי עור לתאי לב

 UPI

מדען מאוניברסיטת יוסטון אמר שהוא פיתח טכניקה של תאי גזע תוביל לטיפולים עבור סכרת, אלצהיימר ומחלות אחרות.

פרופסור רוברט שוורץ, ראש המרכז לרגולציה גנטית ומולקולארית באוניברסיטת יוסטון , אומר שהוא מצא שטיה לתכנות מחדש של תאי עור אנושיים רגילים לתאי לב אשר דומים לתאי גזע עובריים.

4. תרפיה מבוססת גנים של תאי גזע הורידה באופן ספציפי רצפטור תאי אשר מעודד HIV

UCLA newsroom

חוקרי המכון לאיידס של UCLA הצליחו להוריד CCR5 מתאים אנושיים.

CCR5 הוא רצפטור אשר HIV-1 נקשר אליו אך שהגוף האנושי לא צריך אותו. אנשים אשר חסרים רצפטור זה באופן טבעי נמצאו להיות עמידים מפני איידס.

על ידי שימוש במודל עכבר, החוקרים השתילו מולקולת RNA קטנה אשר נקראת short hairpin RNA (shRNA), אשר גרמה לאינהיביציה של הביטוי של CCR5 בתאי מערכת החיסון.

5. ארגון הבריאות הלאומי מציע שארה"ב תממן מחקר על תאי גזע

ניו יורק טיימס

ארגון NIH מציע להרחיב את ההגדרה של תאי גזע עובריים, באופן אשר יאפשר מחקר של חוקרים אוניברסיטאיים שהוא מממן בתאי גזע אשר מחולקים מתאים ביצית מוקדמים של אדם.

ההצעה תועיל למספר חוקרים אקדמיים וטכנולוגיות תאים מתקדמות בע"מ, חברה אשר הגישה בקשה ל-FDA להתחיל מחקר עבור טיפול עבור דגרדציה מקולרית , מחלת עיניים. אם תאושר, מחקר זה יהיה אחד הראשונים בתאי גזע עובריים.

6. מחלקת VivaThermic של חברת Vivakor מודיעה על התקדמות גדולה במחקר בתאי גזע

CNN Money

וויווקור בע"מ הודיעה שהיא פיתחה דרך חדשה של קיירופרסרבציה עבור תאי גזע אנושיים.

השיטה החדשה נעזרת בתנאים התרמיים העדיפים של המוצרים של החברה ומורידה את הזמן הנחוץ להתאוששות. מספר מהמובילים בתחום וכן מוסדות החלו בבדיקת השיטה החדשה.

מיקי שחם מבהיר, כי מאז שנת 1988, דם טבורי הוא המקור המועדף לתאי גזע לטיפולים המטולוגיים ורפואת חידוש-איברים /רפואה-רגנרטיבית. מחלות וטיפולים רבים באמצעות תאי גזע מדם טבורי ברפואה-רגנרטיבית נחקרים ונוספים כל העת, דוגמת: אוטיזם, שיתוק מוחין, אלצהיימר, ראיה, לב, סוכרת, פרקינסון, שמיעה, אורתופדיה ועוד וחלקם נכנסו כבר לשימוש שוטף.

7. תאי גזע של לב מתקרבים עוד צעד לקראת טיפול בבני אדם

Business Week

חוקרים מתקדמים – אם כי לאט לעיתים – לקראת המטרה של שימוש בתאי גזע לטיפול בבני אדם עם מחלות לב, הרוצח מספר אחת בקרב גברים ונשים בארצות הברית.

אף כי הרבה מהצעדים עד כה היו במדע בסיסי, תאי גזע נראים כמסוגלים לעזור לחולים ממשיים.

"אני חושב שיש תקווה גדולה", אומר ד"ר דרווין ג. פרוקופ, ראש המרכז האוניברסיטאי למדע ובריאות בסכוט וויט בטמפל.

8. ילדת אור

The Hindu

השחקנים הקנדית-הודית ליזה ריי חזרה לעבוד ונראית יפה כמו תמיד. אלמלא הבלוג שלה, לא היה אפשר לדעת שהיא עברה מלחמה עם מיילומה (סרטן בתאי הפלזמה). ריי עברה התנפחות, אבדן שיער ותקופות ארוכות של טיפול.

מיקי שחם ימשיך לעדכן את הקוראים בחידושים ותגליות מתחום תאי גזע ודם טבורי – בכלל, ורפואת חידוש-איברים /רפואה-רגנרטיבית מהעולם - בפרט.

מימיו הראשונים בשנת 1988, הבעיה של התחום מציל חיים זה היא ביעילות הנמוכה ביותר של איסוף דם טבורי והמספר המוגבל של תאי גזע שנאספים ועל כן מתאים להשתלה המטולוגית לילדים בלבד.

מיקי שחם פיתח טכנולוגיות ומכשור, אשר לראשונה מאפשרים לאסוף מספר תאי גזע גבוה משמעותית, אשר יכולים לשרת גם השתלות במבוגרים וסדרות השתלות של רפואה-התחדשותית /רפואה-רגנרטיבית למחלות שונות במהלך החיים.






מיקי שחם תאי גזע דם טבורי