מיקי שחם מביא חידושים ומחקרי תאי גזע, דם טבורי ורפואה רגנרטיבית מהעולם: תאי גזע מולטיפוטנטיים סטרומליים - בעלי פוטנציאל רפואי

מיקי שחם מביא חידושים ומחקרי תאי גזע, דם טבורי ורפואה רגנרטיבית מהעולם: תאי גזע מולטיפוטנטיים סטרומליים - בעלי פוטנציאל רפואי

ScienceDaily

רופאים בבית החולים לילדים CHORI בראשות ולדימיר סריקוב מדווחים שתאי גזע פלסנטיאליים אם תכונות רפואיות ניתנים להפקה בכמויות מרקמה של בני אדם בשם chorion. רקמה זו מתקבלת בלידה ובדרך כלל נזרקת לאחר הלידה.

הפוטנציאל הוא פריצת דרך בתחום של תאי גזע.

בעבודה קודמת הרופאים מדווחים על טכניקה חדשה להפקת תאי גזע יוצרי תאי דם מהפלסנטה על מנת להוסיף לתאי גזע טבוריים.

תאים אלו נקראים "אחאים" של תאי הגזע מדם טבורי. תאי גזע מדם טבורי, שלא כמו תאי גזע עובריים, היו בשימוש למאות השתלות של מח עצם.

מיקי שחם מוסיף כי רפואה רגנרטיבית או בשמה האחר – רפואת חידוש איברים, המכונה על ידי משרד הבריאות האמריקאי – NIH, "הדבר הגדול הבא ברפואה", מתייחסת בכלליות לטיפול המערב את השימוש של טסיות לתקן ולהאיץ תהליך את הריפוי הטבעי בגוף ולמנוע מרקמות נוספות ניוון הקשור במצבים רפואיים.

השתלות אלו מבוצעים בעיקר בילדים, שכן כמות התאים שאפשר להשיג מדם טבורי היא בדרך כלל לא מספיקה להשתלה למבוגרים. הוספה של תאי גזע פלסנטליים לתאי הגזע מדם טבורי עשוי לאפשר השתלות גם במבוגרים.

הדיווח הנוכחי מדווח שתאי גזע פלסנטליים הם בעלי פוטנציאל רפואי גדול יותר מאשר רק השתלות מח עצם, כיוון שהם פלוריפוטנטיים = כלומר הם יכולים להשתנות למיני תאים רבים – והם גם מפיקים פקטורי גדילה אשר עוזרים לתיקון רקמות.

מיקי שחם מבהיר, כי מאז שנת 1988, דם טבורי הוא המקור המועדף לתאי גזע לטיפולים המטולוגיים ורפואת חידוש-איברים /רפואה-רגנרטיבית. מחלות וטיפולים רבים באמצעות תאי גזע מדם טבורי ברפואה-רגנרטיבית נחקרים ונוספים כל העת, דוגמת: אוטיזם, שיתוק מוחין, אלצהיימר, ראיה, לב, סוכרת, פרקינסון, שמיעה, אורתופדיה ועוד וחלקם נכנסו כבר לשימוש שוטף.

תאים אלו מראים אינטגרציה לרקמות שונות כאשר משתילים אותם בעכברים, אבל כמו תאי גזע מדם כדורי, ובניגוד לתאי גזע עובריים, הם לא יוצרים מבנים דמויי גידול בעכברים.

תאי גזע פלסנטיאליים הם תאי גזע "בוגרים" בניגוד לעובריים, שהם הפוקוס העיקרי בתחום.

עם זאת, דיווח זה מראה שתאי גזע אלו ניתנים להפקה במספרים רבים, ובלי הבעיות האתיות הכרוכות בתאי גזע עובריים.

תאי גזע אלו הם לפיכם יותר פרקטיים כמקור של רפואה רגנטיבית, באופן ספציפי כיוון שאם אשר לאסוף אותם באופן שגרתי במקום לזרוק אותם לפח אז לכל אחד תהייה אפשרות לעשות שימוש בתאים שלו עצמו למטרות רפואיות בעת הצורך.

תאי גזע פלסנטיאליים הם בגיל 9 חודשים, ובניגוד לתאי גזע בוגרים, לא צריך לתכנת אותם מחדש על מנת שיהיו מולטיפוטנטיים. תאיגזע אלו הם בעלי מאפיינים של תאים צעירים וחזקים, ובכלל זה מיטוכונדריה צעירה. מחקר עתידי יתבצע על מנת להביא את הטיפול לקליניקה.

מיקי שחם ימשיך לעדכן את הקוראים בחידושים ותגליות מתחום תאי גזע ודם טבורי – בכלל, ורפואת חידוש-איברים /רפואה-רגנרטיבית מהעולם - בפרט.

מימיו הראשונים בשנת 1988, הבעיה של התחום מציל חיים זה היא ביעילות הנמוכה ביותר של איסוף דם טבורי והמספר המוגבל של תאי גזע שנאספים ועל כן מתאים להשתלה המטולוגית לילדים בלבד.

מיקי שחם פיתח טכנולוגיות ומכשור, אשר לראשונה מאפשרים לאסוף מספר תאי גזע גבוה משמעותית, אשר יכולים לשרת גם השתלות במבוגרים וסדרות השתלות של רפואה-התחדשותית /רפואה-רגנרטיבית למחלות שונות במהלך החיים.






מיקי שחם תאי גזע דם טבורי