מיקי שחם חדשנות מביא חידושים ומחקרי תאי גזע, דם-טבורי ורפואה רגנרטיבית מהעולם: תאי הגזע של נשים בהריון יכולים לטיפול באוסטיאופורוזיס

מיקי שחם חדשנות מביא חידושים ומחקרי תאי גזע, דם-טבורי ורפואה רגנרטיבית מהעולם: תאי הגזע של נשים בהריון יכולים לטיפול באוסטיאופורוזיס

תאי גזע מושרים עשויים לטפל בתינוקות הסובלים ממחלות עצמות נדירות, באנשים מבוגרים ואפילו באסטרונאוטים הסובלים מאובדן מסתת עצם בחלל.

אם הטיפול יוכיח את עצמו כיעיל, הוא יכול להינתן לתינוקות הסובלים ממחלות מולדות, אפילו בעודם נמצאים ברחם, על מנת לסייע להם לפתח שלדים בריאים יותר.

מיקי שחם מעדכן כי רפואה רגנרטיבית או בשמה האחר – רפואת חידוש איברים, המכונה על ידי משרד הבריאות האמריקאי – NIH, "הדבר הגדול הבא ברפואה", מתייחסת בכלליות לטיפול המערב את השימוש של טסיות לתקן ולהאיץ תהליך את הריפוי הטבעי בגוף ולמנוע מרקמות נוספות ניוון הקשור במצבים רפואיים ואסתטיים.

אנשים בעלי עצמות שבירות עשויים לזכות בחיזוק משמעותי לשלד שלהם באמצעות השריות של תאי גזע שנאספו מנשים בהיריון, כך טוענים החוקרים.

החוקרים הציעו את סוג הטיפול יוצא הדופן זה לאחר שמחקרים הראו שהטיפול הביא לצמצום של 78% בשברים בבעלי חיים שגודלו במיוחד עם הפרעות של עצמות שבירות.

מיקי שחם מבהיר, כי מאז שנת 1988, דם טבורי הוא המקור המועדף לתאי גזע לטיפולים המטולוגיים ורפואת חידוש-איברים /רפואה-רגנרטיבית. מחלות וטיפולים רבים באמצעות תאי גזע מדם טבורי ברפואה-רגנרטיבית נחקרים ונוספים כל העת, דוגמת: אוטיזם, שיתוק מוחין, אלצהיימר, ראיה, לב, סוכרת, פרקינסון, שמיעה, אורתופדיה ועוד.

הממצא העלה תקוות לטיפול במחלות עצמות נדירות המשפיעות על תינוקות רבים כבר בהיוולדם, אך אותו הטיפול עשוי לסייע גם לאנשים מבוגרים הסובלים מאוסטאופורוזיס ואפילו אסטרונאוטים האבדים מסת שריר בחלל, מסרו החוקרים.

"תאי הגזע שבהם אנו בודקים מצויינים להגנה על העצמות", מסרה פאסקל גויילוט, שהובילה את המחקר באוניברסיטת קולג' בלונדון. "העצמות מתחזקות והמבנה הפנימי של כל עצם הופך לאיכותי יותר".

מחלת האוסטאופורוזיס פוגעת ביותר משלושה מיליון איש בבריטניה לבדה, והעלויות המשוערות של טיפול בשברים נמנע במיליארדי פאונדים בשנה. עצמות חלשות מלידה זוהי תופעה נדירה בקרב תינוקות, אך כ-70 תינוקות נולדים באנגליה עם מצב זה מדי שנה ועשויים לסבול משברים עוד לפני שהם מגיחים מהרחם.

בסדרה של ניסויים, גויילוט יצאה לחקור האם תאי הגזע שנאספו ממי שפיר אנושיים עשויים לעזור לחזק עצמות חלשות בעכברים. היא גילתה שהשריות של תאי גזע השיגו את התוצאה הרצויה, אך לא באמצעות יצירת עצם חדש בעצמם. במקום זאת, תאי הגזע שחררו גורמים גדילה שאפשרו לתאי עצם קיימים בעכברים להתחלק ולגדול בצורה יעילה יותר.

"לגילוי זה עשויה להיות השפעה מרחיקת לכת על מטופלים בעלי עצמות שבירות ואף למנוע מספר רב של שברים כואבים ביותר", אמרה גויילוט.

תאי הגזע שבהם נעזרו עבור המחקר הופקו על ידי התיקונות לתוך מי שפיר. מדובר בתאי גזע צעירים ביותר, הנחשבים לבעלי יכולות גבוהות יותר מאשר תאי גזע הנאספים מאנשים בוגרים. גויילוט אמרה שניתן לאסוף תאי הגזע אלה עבור טיפולים עתידיים כאשר הנשים מוסרות מי שפיר לבדיקה, או אפילו במהלך הלידות – כאשר רופאים מעודדים ירידת מים לפני הלידה. "ניתן לאסוף את הנוזל ולבודד ממנו את התאים", אמרה גויילוט.

החוקרים מקווים להתחיל בניסוי קליני בבני אדם במהלך השנתיים הקרובות. במידה והוא ימצא כיעיל, הוא יינתן לתינוקות חולים מלידה, או אפילו בעודם ברחם, בכדי לסייע לפתח שלד בריא יותר. בניגוד לרקמות אחרות, ניתן להשתיל תאי גזע שנאספו במהלך המחקר מאדם לאדם מבלי להתאים בין התורם למקבל.

Cheap UK fake rolex watches with Swiss movements are worth having.
The Swiss knockoff website provides male and female wearers best Swiss replica watches UK online.

החוקרים מאוניברסיטת קולג' הם לא הראשונים להראות שתאי גזע מסוגלים לחזק עצמות. מוקדם יותר השנה, חוקרים מטורונטו השרו תאי גזע מעכברים בריאים לאלה הסובלים מאוסטיאופורוזיס. לא רק שהעכברים שקיבלו את תאי הגזע פיתחו שלדים חזקים יותר, העצמות שלהם חזרו להיות בעלי המראה האלמוגי שנהרס על ידי אוסטיאופורוזיס.

בטווח הארוך יותר, המדענים שואפים לגלות את הכימיקלים הקריטיים שמפיצים תאי הגזע והמחזקים את העצמות. "אנו יכולים להזריק גורמים אלה לאנשים מבוגרים יותר או לתת לאסטרונאוטים, בכדי לתת דחיפה להליך גיבוש התאים", הוסיפה גויילוט. המחקר פורסם בכתב העת Scientific Reports.

מיקי שחם – ימשיך לעדכן את הקוראים בחידושים ותגליות תאי גזע ודם טבורי – בכלל, ורפואת חידוש-איברים /רפואה-רגנרטיבית מהעולם.

מימיו הראשונים בשנת 1988, הבעיה של התחום מציל חיים זה היא ביעילות הנמוכה ביותר של איסוף דם טבורי והמספר המוגבל של תאי גזע שנאספים ועל כן מתאים להשתלה המטולוגית לילדים בלבד.

מיקי שחם חדשות פיתח טכנולוגיות ומכשור, אשר לראשונה מאפשרים לאסוף מספר תאי גזע גבוה משמעותית, אשר יכולים לשרת גם השתלות במבוגרים וסדרות השתלות של רפואה-התחדשותית /רפואה-רגנרטיבית למחלות שונות במהלך החיים.






מיקי שחם תאי גזע דם טבורי