מיקי שחם מביא חידושים ומחקרי תאי גזע, דם-טבורי ורפואה רגנרטיבית מהעולם: תקווה עבור טרשת נפוצה

מיקי שחם מביא חידושים ומחקרי תאי גזע, דם-טבורי ורפואה רגנרטיבית מהעולם: תקווה עבור טרשת נפוצה

על ידי שילוב של חלבון תא גזע עם מערכת אספקת nanoparticle, החוקרים עשויים בסופו של דבר לעצור MS ומחלות אוטואימוניות אחרות.

טיפול חדשני יכול לשנות את האופן שבו אנו מטפלים בטרשת נפוצה (MS), אבל האם אנחנו קרובים יותר לריפוי?

מיקי שחם מעדכן כי רפואה רגנרטיבית או בשמה האחר – רפואת חידוש איברים, המכונה על ידי משרד הבריאות האמריקאי – NIH, "הדבר הגדול הבא ברפואה", מתייחסת בכלליות לטיפול המערב את השימוש של טסיות לתקן ולהאיץ תהליך את הריפוי הטבעי בגוף ולמנוע מרקמות נוספות ניוון הקשור במצבים רפואיים ואסתטיים.

עבודתו של ד"ר סו מטקאלף, מייסד ומנהל מדעי ראשי של חברת ביוטק LIFNANO, נראה כי הוא נושם חיים חדשים לתוך תקווה זו.

מיקי שחם מבהיר, כי מאז שנת 1988, דם טבורי הוא המקור המועדף לתאי גזע לטיפולים המטולוגיים ורפואת חידוש-איברים /רפואה-רגנרטיבית. מחלות וטיפולים רבים באמצעות תאי גזע מדם טבורי ברפואה-רגנרטיבית נחקרים ונוספים כל העת, דוגמת: אוטיזם, שיתוק מוחין, אלצהיימר, ראיה, לב, סוכרת, פרקינסון, שמיעה, אורתופדיה ועוד.

מטקאלף והצוות שלה פיתחו דרך להילחם בטרשת נפוצה באמצעות המנגנונים הטבעיים של הגוף עצמו - אבל זה עדיין לא נבדק בבני אדם.

טרשת נפוצה היא מחלה אוטואימונית דלקתית ונוירו גנרטיבית שיכולה לגרום למגוון של תסמינים נוירולוגיים, כולל עייפות, עוויתות שרירים, בעיות דיבור וחוסר קהות. זה נגרם על ידי המערכת החיסונית לתקוף myelin, ציפוי בידוד המפעילה לאורך החיצוני של תאי עצב. התוצאה היא נזק למוח ומערכת העצבים המרכזית.

המחלה משפיעה כיום על כ -2.5 מיליון אנשים ברחבי העולם. כ 200 מקרים חדשים מאובחנים מדי שבוע בארצות הברית.

LIFNano  משתמשת בטיפול חדש המבוסס על LIF - חלבון תאי גזע הנוצר באופן טבעי בגוף - כדי לאותת ולהסדיר את תגובת המערכת החיסונית למיאלין.

 LIFבנוסף להסדרת והגנה מפני התקפות, גם משחק תפקיד מרכזי בשמירה על המוח ועל חוט השדרה בריא", אמר לאחרונה מטקאלף לקיימברידג 'ניוז.

 "למעשה, היא ממלאת תפקיד מרכזי בתיקון רקמות באופן כללי, מה שהופך את תאי הגזע המתרחשים באופן טבעי בגוף, מה שהופך אותו לרפואה משחזרת טבעית, אבל גם משחק תפקיד גדול בתיקון המוח כאשר הוא נפגע", אמרה. .

מטקאלף בילה שנים בלימוד ה- LIF, אך רק לאחרונה הבין את הפוטנציאל שלו לטיפול - השווה אותו למתג הפעלה / כיבוי של המערכת החיסונית.

עם זאת, פעם אחת היא גילתה את הפוטנציאל שלה, היו כמעט בעיות מיידיות ביישום שלה. אחד הראשונים היה כמה מהר LIF נשבר פעם זה מנוהל לתוך הגוף.

"אם אתה מנסה רק להזריק אותו לחולה, הוא מתפוגג או נעלם תוך כ -20 דקות", אמר אוליבייה ג'רי, מנכ"ל LIFNano, ל- Healthline.

"זה עושה את זה לא שמיש במרפאה. אתה צריך שיהיה איזשהו משאבה ולהזריק אותו ללא הרף. "

פריצת דרך באה עבור מטקאלף כשהיא לקחה ממצאים ממחקרה על LIF, והחילה אותם על ננוטכנולוגיה. הטיפול שהיא מפתחת כעת מסתמך על   nanospheres  נגזר פולימר מבוסס היטב הידועה בשם PLGA, אשר כבר בשימוש בחומרים כמו תפרים. ומכיוון שהוא מתכלה, ניתן להשאיר אותו להתמוסס בתוך הגוף.

אחסון LIF בתוך אלה nanospheres PLGA לפני מתן אותם לתוך זרם הדם מאפשר מינון מתמשך במשך כמה ימים.

התהליך שונה באופן משמעותי מן התרופות הנוכחי המשמש לטיפול MS. טיפולים אלה לרוב נופלים תחת הקטגוריה של תרופות הידועות בשם immunosuppresses, אשר מעכבים את התגובה הכוללת של המערכת החיסונית של הגוף.

LIF  היא תיאורטית הרבה יותר מדויק מאשר immunosuppresses, צריך לשמור על תפקוד המערכת החיסונית מפני זיהומים מזיקים ומחלות.

"אנחנו לא משתמשים בסמים, "אמר מטקאלף. "אנחנו פשוט מחליפים את מערכות הגוף של סובלנות עצמית ותיקון. אין תופעות לוואי כי כל מה שאנחנו עושים הוא tipping את האיזון. אוטואימוניות מתרחשת כאשר האיזון הזה השתבש מעט, ואנחנו פשוט איפסנו את זה ".

הצוות מזהיר כי טיפול ב- LIF עדיין נמצא במרחק של מספר שנים.

בעוד כמה שקעים השתוללו עם המחקר של מטקאלף, והודיעו כי "תרופה" עבור MS היא ממש מעבר לפינה, כותרות אלה הן ספקולטיביות.

כמה קבוצות תמיכה בטרשת נפוצה אף פרסמו הצהרות פומביות שקראו לסיקור עבודתה "מוקדמת וחסרת אחריות".

ג'ארי אמר ל- Healthline כי LIFNano מצפה להיכנס למשפט שלב I בשנת 2020. זו תהיה הפעם הראשונה בה משתמשים בה בבני אדם. אבל גם אם הטיפול מוכיח להיות בטוח ויעיל, את זה יכול להיות בקרוב על השוק הוא 2023, הוא העריך.

המוקד העיקרי של טיפול LIF הוא עכשיו על MS. אבל יש לו פוטנציאל לטיפול במחלות אוטואימוניות אחרות, כולל פסוריאזיס וזאבת.

 "אנו אופטימיים במובן שאנו עשויים לספק הפוגה לטווח ארוך עבור חולים עם טרשת נפוצה," אמר ג'רי.

"זאת תרופה? היינו אוהבים בשלב מסוים להשתמש במונח "תרופה", אבל אנחנו מאוד זהירים ".Grape compounds may help

מיקי שחם – ימשיך לעדכן את הקוראים בחידושים ותגליות תאי גזע ודם טבורי – בכלל, ורפואת חידוש-איברים /רפואה-רגנרטיבית מהעולם.

מימיו הראשונים בשנת 1988, הבעיה של התחום מציל חיים זה היא ביעילות הנמוכה ביותר של איסוף דם טבורי והמספר המוגבל של תאי גזע שנאספים ועל כן מתאים להשתלה המטולוגית לילדים בלבד.

מיקי שחם פיתח טכנולוגיות ומכשור, אשר לראשונה מאפשרים לאסוף מספר תאי גזע גבוה משמעותית, אשר יכולים לשרת גם השתלות במבוגרים וסדרות השתלות של רפואה-התחדשותית /רפואה-רגנרטיבית למחלות שונות במהלך החיים.





מיקי שחם תאי גזע דם טבורי