מיקי שחם מביא חידושים ומחקרי תאי גזע, דם טבורי ורפואה רגנרטיבית מהעולם: ההחלטה על שימור דם טבורי

מיקי שחם מביא חידושים ומחקרי תאי גזע, דם טבורי ורפואה רגנרטיבית מהעולם: ההחלטה על שימור דם טבורי

מחקרים הוכיחו שלתאי גזע מדם טבורי יש את היכולת לרפא למעלה משבעים מחלות תורשתיות ונרכשות כמו סרטן, התאבנות העצמות, ודלקת מפרקים שגרונית. אולי זו הסיבה העיקרית מדוע יותר ויותר הורים בוחרים בבנקאות דם טבורי. עם זאת, ישנן כמה סוגיות המתקשרות לבנקאות דם טבורי אשר דורשות התחשבות מעמיקה. הבה נשקול אותן אחת, אחת.

מיקי שחם מוסיף כי רפואה רגנרטיבית או בשמה האחר – רפואת חידוש איברים, המכונה על ידי משרד הבריאות האמריקאי – NIH, "הדבר הגדול הבא ברפואה", מתייחסת בכלליות לטיפול המערב את השימוש של טסיות לתקן ולהאיץ תהליך את הריפוי הטבעי בגוף ולמנוע מרקמות נוספות ניוון הקשור במצבים רפואיים.

סוגיות חשובות

אין סכנה בשימור הדם הטבורי של התינוק שלך, מכיוון שהוא יכול לעזור לך ולמשפחתך כנגד מחלות רציניות ורבות במקרה שהצורך יעלה אי פעם. אף על פי כן, מועיל גם לשקול את הסיבות השונות אשר גורמות לך לשקול בנקאות דם טבורי.

אם יש לך היסטוריה משפחתית של הפרעות גנטיות או הפרעות דם, אזי בנקאות דם טבורי הינה הצעה טובה למשפחת הגרעין שלך. בגלל שדם טבורי לא דורש התאמה מדויקת כמו מח עצם, שימוש בדם הטבורי של התינוק שלך יעזור בבעיות כולל התאמת אנטיגן-HLA; מחלת שתל מול פונדקאי; וזיהומים.

סוגיה נוספת היא כמה ארוך הוא התוקף של תאי גזע מדם טבורי. בגלל ששימור דם טבורי עדיין נחשב בגדר טכנולוגיה חדשה. מדענים אינם בטוחים לגבי כמה זמן בדיוק תאי גזע מדם טבורי יכולים להיות מאוחסנים ולהישאר אפקטיביים. עם זאת, רוב הרופאים מצהירים שברגע שהדם הטבורי עבר שימור קריוגני, הוא יכול להישאר אפקטיבי למשך לפחות 10-15 שנים, בעוד שחלק חושדים שתוקף של 20 שנה אפילו מתאפשר. סיבה אחת לתוחלת חיים מוגברת זו היא השיפור בטכנולוגית האחסון.

כיום, כמה בנקים מוסמכים משתמשים בטכניקת הקפאה בקצב מבוקר אשר מגנה באופן יעיל על איכותו של הדם הטבורי על ידי קירורו והקפאתו באופן הדרגתי. מאוחסן במקפיאי חנקן נוזלי, ברגע שהדם הטבורי מגיע ל196 מעלות צלזיוס, הוא כבר לא יכול להשתנות עד שהוא מפשיר. זהו תהליך זה שגורם למומחים להאמין שתאי הגזע יכולים להישאר אפקטיביים למשך למעלה מעשרים שנה.

מגבלה אחת של תאי גזע מדם טבורי, עם זאת, היא מי בדיוק יכול לקבל אותם בתור טיפול. בגלל שהדם הטבורי מניב רק שלוש עד חמש אונקיות של דם טבורי, הרבה פחות תאי גזע יכולים להתקבל בהשוואה למח עצם. כתוצאה, קודם לכן רק ילדים ומבוגרים בגודל קטן יותר נחשבו כמסוגלים להפיק את התועלת מתאי הגזע של הדם הטבורי. עם זאת, לאחרונה, חופן מטופלים, ילדים ומבוגרים בדומה, טופלו בהצלחה עם תאי גזע מדם טבורי של שני מקורות שונים. זה עזר לסלול את הדרך לכך שהרבה יותר אנשים מקבלים את ההזדמנות לעבור טיפול עם תאי גזע מדם טבורי.

מיקי שחם מבהיר, כי מאז שנת 1988, דם טבורי הוא המקור המועדף לתאי גזע לטיפולים המטולוגיים ורפואת חידוש-איברים /רפואה-רגנרטיבית. מחלות וטיפולים רבים באמצעות תאי גזע מדם טבורי ברפואה-רגנרטיבית נחקרים ונוספים כל העת, דוגמת: אוטיזם, שיתוק מוחין, אלצהיימר, ראיה, לב, סוכרת, פרקינסון, שמיעה, אורתופדיה ועוד וחלקם נכנסו כבר לשימוש שוטף.

מציאת הבנק הנכון

לאחר שלקחת גורמים אלו בחשבון, ולאחר שהחלטת לשמר את הדם הטבורי של התינוק שלך, הגיע הזמן להתחיל את החיפוש אחר בנק דם טבורי מתאים. במהלך החיפוש שלך, קח בחשבון את הסוגיות הבאות על מנת לאתר את בנק הדם הטבורי שמתאים לך הכי טוב.

מחיר

תמחור מהווה סוגיה עיקרית עבור רוב ההורים בגלל שבנקאות דם טבורי פרטית איננה הצעה זולה. לצד הגבייה הראשונית, תיאלץ גם לשלם דמי אחסון שנתיים. לפני שתבחר בבנק מסוים, אל תהסס להתמקח על המחיר. לעיתים קרובות, לטובת ההורים ובמטרה לעודד בנקאות של דם פרטי, בנקים פרטיים מספקים מגוון תוכניות ואפשרויות תשלום שיתאימו לכל תקציב.

מומלץ לא לקבל או לדחות בנק דם טבורי רק על בסיס המחיר של הבנק. תזכור: הרבה דברים משוקללים בתמחור של בנק. בנקים זולים יותר אולי יציגו מחירים זולים יותר רק בגלל שאין להם את המתקנים או את ההסמכות המתאימות.

שירות

הסוגיה החשובה הבאה היא סוג השירות שבנק הדם הטבורי מספק. אין סעיף אחד יחיד שבעזרתו אדם יכול לקבוע האם הבנק יוכל לספק שירות טוב או לא. לכן, מועיל להכין רשימת שאלות שתרצה לשאול בנק פוטנציאלי, ואז להתקשר לבנק.

בנק דם טבורי טוב לא רק יענה בסבלנות על כל שאלותייך, אלא גם ינסה ללמד אותך על דם טבורי ועל פרוצדורת הבנקאות עד כמה שאפשר. בנוסף, תתעניין מעבר לכך ותדבר עם הורים אחרים אשר בחרו בבנק דם טבורי מסוים. תשאל אותם על החוויות שלהם עם הבנק ומדוע הם בחרו בבנק הספציפי הזה. הרופא שלך אולי יוכל לעזור לך בתחום הזה.

פני הדברים

מעל לכל שאר הדאגות, הסוגיה הזו היא החשובה ביותר בגלל שהדם הטבורי של הילד שלך הוא מעין פוליסת ביטוח עבורך, וישנה חובה להגן עליו כך שיהיה זמין לך בעת הצורך. לכן, חיוני לבדוק האם בנק הדם הטבורי יוכל לשמר את הדם הטבורי שלך בבטחה למשך תקופת זמן ארוכה.

תנסה לגלות את סוג הטכנולוגיה שבה הבנק משתמש כדי לשמר את הדם הטבורי, והאם הצוות מוכשר ברמה מתאימה להתמודד עם - ולשמר כהלכה את הדם הטבורי. אל תהסס לבדוק את מצב הציוד והמעבדה; אם הם מציעים סיורים במתקניהם, קח את הזמן להצטרף לאחד. תלמד כמה שרק אפשר על ההלימות של המתקן המשמש לשימור הדם הטבורי למשך תקופת זמן ארוכה.

מצב פיננסי

החשיבות של סוגיה זו חייבת להילקח בחשבון בגלל שדם טבורי חייב להישאר שמור היטב למשך עשרים שנה לפחות, ובנקי דם טבורי מסוימים מתקשים להישאר פעילים זמן רב כל כך. תוודא שהבנק נמצא כרגע במצב פיננסי טוב ושהיה כך למשך זמן מה. כמו כן, תשאל את הבנק מה יקרה לתאי הגזע שלך במקרה שהבנק יפשוט רגל בעתיד.

הסמכה

הסמכה הינה חשובה בגלל שבנקי דם טבורי מוסמכים חייבים לציית לחוקים ולתקנות שניתנו על ידי הסמכויות המסמיכות. בנוסף, הם צריכים לעבור בדיקות שגרתיות. כל זה מבטיח שבנק משתמש בשיטות ובציוד הולם כדי לשמר את הדם הטבורי של התינוק שלך.

מיקום

בנקאות דם טבורי היא קונספט חדש יחסית, לכן אולי לא יהיו הרבה בנקים לדם טבורי ליד מקום מגוריך. עם זאת, רוב בנקי הדם הטבורי הפרטיים יכולים, ואכן יארגנו שהדם הטבורי שלך ייאסף בלי חשיבות למיקומך. בנקים מסוימים אפילו משרתים אנשים ברחבי העולם. כדי לגלות אם ישנים בנקי דם טבורי באזור שלך, תדבר עם הרופא שלך.

התחשבות רצינית בסוגיות אלו תסייע לך לבחור את בנק הדם הטבורי שהכי מתאים לך.

מיקי שחם ימשיך לעדכן את הקוראים בחידושים ותגליות מתחום תאי גזע ודם טבורי – בכלל, ורפואת חידוש-איברים /רפואה-רגנרטיבית מהעולם - בפרט.

מימיו הראשונים בשנת 1988, הבעיה של התחום מציל חיים זה היא ביעילות הנמוכה ביותר של איסוף דם טבורי והמספר המוגבל של תאי גזע שנאספים ועל כן מתאים להשתלה המטולוגית לילדים בלבד.

מיקי שחם פיתח טכנולוגיות ומכשור, אשר לראשונה מאפשרים לאסוף מספר תאי גזע גבוה משמעותית, אשר יכולים לשרת גם השתלות במבוגרים וסדרות השתלות של רפואה-התחדשותית /רפואה-רגנרטיבית למחלות שונות במהלך החיים.






מיקי שחם תאי גזע דם טבורי