מיקי שחם מביא חידושים ומחקרי תאי גזע, דם טבורי ורפואה רגנרטיבית מהעולם: טכניקת תאי גזע חדשה יכולה לשמש לטיפול בלב פגום

מיקי שחם מביא חידושים ומחקרי תאי גזע, דם טבורי ורפואה רגנרטיבית מהעולם: טכניקת תאי גזע חדשה יכולה לשמש לטיפול בלב פגום

תאי גזע הונחו בחומר דביק הנקרא אלגינט הנוטה יותר להישאר במקום ולרפא את הלב.

טכניקה חדשה נמצאה על ידי קרדיולוגים, המקווים לטיפול בנזק שנגרם על ידי התקף לב על ידי הגדלת היעילות של טיפול בתאי גזע בלב.

טיפול בתאי גזע נמצא כבר בשימוש כדי לעזור לרפא את הלב לאחר התקף, אבל רופאים נתקלים בעיות"לשכנע"את התאים להישאר במקום.

מיקי שחם מוסיף כי רפואה רגנרטיבית או בשמה האחר – רפואת חידוש איברים, המכונה על ידי משרד הבריאות האמריקאי – NIH, "הדבר הגדול הבא ברפואה", מתייחסת בכלליות לטיפול המערב את השימוש של טסיות לתקן ולהאיץ תהליך את הריפוי הטבעי בגוף ולמנוע מרקמות נוספות ניוון הקשור במצבים רפואיים.

ד"ר וו רוברט טיילור, פרופסור לרפואה באוניברסיטת אמורי ומנהלת החטיבה הקרדיולוגית של אמורי, פרסמה לאחרונה מאמר על נוהל חדש שמתמצת את תאי גזע בחומר דביק הנקרא אלגינט. בעוד התאים נכלאים בחומר, הם נאלצים להישאר במקום ומציעים ריפוי גדול יותר לשריר הלב.

מיקי שחם מבהיר, כי מאז שנת 1988, דם טבורי הוא המקור המועדף לתאי גזע לטיפולים המטולוגיים ורפואת חידוש-איברים /רפואה-רגנרטיבית. מחלות וטיפולים רבים באמצעות תאי גזע מדם טבורי ברפואה-רגנרטיבית נחקרים ונוספים כל העת, דוגמת: אוטיזם, שיתוק מוחין, אלצהיימר, ראיה, לב, סוכרת, פרקינסון, שמיעה, אורתופדיה ועוד וחלקם נכנסו כבר לשימוש שוטף.

טיילור אמרה שהשיטות הנוכחיות מנסות לעזור לב על ידי תיקון זרימת דם באמצעות סטנטים, ניתוחים או תרופות נוגדות קרישה."אמנם יש יתרונות גדולים בגישות אלה, וצעדים גדולים שנעשו בהפחתת תמותה ותחלואה מהתקפי לב, מטרת גישות אלו לא לחדש רקמות חדשות או לגדול כלי דם חדשים. הם בעצם למתן את הנזק".

בלי משהו כדי להחזיק אותם במקום, הלב דוחף את התאים המושתלים כמו"אצבעות הלוחצות זרעי אבטיח חלקלקים."

השיטה החדשה שלו הופכת את התהליך יעיל יותר על ידי שמירה על התאים יחד."ראינו על הפחתת 50 אחוזים בנזק ללב לאחר התקף לב,"אמרה טיילור.

עד כה, טיילור בדקה רק את שיטת האנקפסולציה על עכברים."אחד ההיבטים המרתקים של עבודה זו היא היכולת לתרגם את זה לבני אדם", אמרה טיילור.

"אלגינט משמש כיום ביישומים רבים אחרים", היא הוסיפה."אנו צופים כי המכשולים למחקרים בבני אדם הם קטנים יחסית. אנחנו מקווים להשיג מימון כדי להתקדם עם זה לניסויים בבני אדם בעתיד הקרוב."

מיקי שחםימשיך לעדכן את הקוראים בחידושים ותגליות מתחום תאי גזע ודם טבורי – בכלל, ורפואת חידוש-איברים /רפואה-רגנרטיבית מהעולם - בפרט.

מימיו הראשונים בשנת 1988, הבעיה של התחום מציל חיים זה היא ביעילות הנמוכה ביותר של איסוף דם טבורי והמספר המוגבל של תאי גזע שנאספים ועל כן מתאים להשתלה המטולוגית לילדים בלבד.

מיקי שחם פיתח טכנולוגיות ומכשור, אשר לראשונה מאפשרים לאסוף מספר תאי גזע גבוה משמעותית, אשר יכולים לשרת גם השתלות במבוגרים וסדרות השתלות של רפואה-התחדשותית /רפואה-רגנרטיבית למחלות שונות במהלך החיים.





מיקי שחם תאי גזע דם טבורי