מיקי שחם – מביא דיווחים מדעיים - רפואיים מהעולם: ניתוח לתיקון מפרצת באב- העורקים מערכת העיכול.

מיקי שחםמביא דיווחים מדעיים - רפואיים מהעולם: ניתוח לתיקון מפרצת באב- העורקים מערכת העיכול.


תסמינים


התסמינים הראשונים הם בדרך כלל כאב גב פתאומי וכאב אשר מהדהד לאורך כל העצבים המסתעפים מהאזור הפגוע של עמוד השדרה. לאחר הכאב באה חולשת שרירים, ואנשים לא יכולים להרגיש חום, קור או כאב באזורים שנשלטים על ידי החלק בעמוד השדרה מתחת לרמת החסימה. אנשים מיד מבחינים בתסמינים, אשר עלולים להיחלש עם הזמן. אם אספקת הדם לחזית עמוד השדרה מופחתת במידה רבה, הרגליים קהות תחושה ומשותקות. אבל סנסציות אשר מועברות דרך אחורי העמוד – כולל מגע, היכולת להרגיש רטט, והיכולת לחוש איפה הצלעות נמצאות מבלי להביט בהן (תחושת מיקום) – נשארות ללא פגע. הגב של העמוד מקבל דם ממקורות אחרים.


חולשה ושיתוק יכולים להוביל לפיתוח של יבלות לחץ וקשיי נשימה. תפקוד שלפוחית ומעיים עשוי להיפגע, כמו גם התפקוד המיני.


אבחנה


האבחנה בדרך כלל מתבססת על תסמינים. דימות תהודה מגנטית (MRI) או, אם MRI איננו זמין, מיאלוגרפיה (ראה אבחנה של הפרעות מוח, עמוד שדרה, ועצבים: מיאלוגרפיה) מתבצעת. מבחנים אלו יכולים לעזור לרופאים לשלול הפרעות אחרות אשר גורמות לתסמינים דומים. ניקור חוט השדרה (ניקור מותני – ראה אבחנה של הפרעות מוח, עמוד שדרה, ועצבים: כיצד ניקור חוט השדרה מתבצע) עשוי להיעשות על מנת לשלול דלקת חוט השדרה האלכסוני בתור הגורם לתסמינים. אנגיוגרפיה יכולה לאמת שעורק לחזית עמוד השדרה הינו חסום, אבל זה בדרך כלל לא נחוץ.


טיפול


כאשר מתאפשר, הסיבה (כמו ביתור אב העורקים או פוליארתריטיס נודוסה) מטופלת, אבל אחרת, הטיפול מתמקד על הקלדת תסמינים בגלל ששיתוק וחוסר תפקוד של עמוד השדרה הם בדרך כלל קבועים.


בגלל שסנסציות מסוימות נאבדות והשיתוק יכול להתפתח, מניעה מיבלות לחץ להיווצר הינה חשובה. טיפול כדי לעזור לנוזלים להישאב מהריאות (כמו תרגילי נשימה עמוקה, ניקוז בעזרת יציבה ושאיבה) עשוי להידרש. ריפוי בעיסוק (ראה שיקום: טיפול גופני (PT)) יכול לעזור לשמר את תפקוד השרירים. בגלל שתפקוד השלפוחית בדרך כלל פגום, קטטר נדרש כדי לנקז שתן. טיפול זה מונע מהשלפוחית לגדול וליצור בליטות שמחלישות אותה.


שימושים מגוונים בדם טבורי


כאשר זה מגיע לטיפול בלימפומה, לוקמיה ומחלות דם אחרות מסוימות, לדם טבורי יש תפקיד חשוב בכך. דם טבורי יכול להיות מתואר בתור שאריות של לידה. הוא למעשה דם שנותר בחבל הטבור ובשליה. הוא נאסף לאחר החיתוך וההידוק של חבל הטבור. לאחר לידת ילד חבל הטבור בדרך כלל נזרק יחד עם השליה.


דם טבורי הינו מיוחד גנטית לילד ולמשפחתו. הוא יכול להיות התאמה מאוד טובה לאנשים לא קרובים גם כן. ניכר מהתיאור הקודם שדם טבורי הינו קל יותר לאיסוף מאשר תרומת מח עצם מסורתית אשר גם מכאיבה לתורם. שלא כמו מח עצם, זה לא דורש הליכים פולשניים כלשהם.


השתלות של דם טבורי נהפכות לאלטרנטיבות חזקות יותר ויותר להשתלות מח עצם בכל יום.


לפי מיקי שחם, בנק החיים, דם טבורי מהווה מקור טוב יותר ממוח עצם, שכן תאי גזע מדם טבורי ראשוניים יותר – אינם נושאים עדיין מערכת חיסונית. עשרות מחלות וטיפולים באמצעות תאי גזע מדם טבורי נחקרים כיום ומצויים בניסויים קליניים במסגרת רפואת חידוש האיברים והריפוי התאי. מהיות תאי גזע שמקורם בדם טבורי בעלי יכולת התמיינות לסוגים שונים של תאי גוף, עשויים גם הם לשרת השתלות חידוש איברים.


נמסר מפי מיקי שחם, בנק החיים, קשה מאוד למצוא תורם להשתלת מח עצם. אחת הבעיות העיקריות היא בשישה אנטיגנים לימפוציטים אנושיים (HLA). שישה אלו הם חלק מקבוצת פרוטאינים מתא מח העצם אשר חייבים להיות מותאמים במאה אחוזים על מנת להימנע מדחייה חיסונית.


מעל לכל לדם טבורי יש פי 10 תאים היוצרים דם בהשוואה למח עצם.


סרטנים כמו לוקמיה, לימפומה והפרעות דם כמו אנמיה חרמשית, הפרעות חמורות של המערכת החיסונית ופגמים גנטיים המשפיעים על מערכת ייצור הדם יכולים להיות מטופלים עם השתלת דם טבורי. מספר רב של מחלות אחרות נחקרות על מנת ליישם תאי גזע מדם טבורי ותרופות שניתן לקבל ממקור זה. חלקן הן אלצהיימר, דלקת פרקים, שבץ, סכרת, מחלת פרקינסון, נזק לעמוד השדרה וכן הלאה.


מדעי ההשתלה משתפרים ללא הרף. האבולוציה של תאי גזע פלוריפוטנטיים אלו ברפואה מתחילה לבוא תחת בקרה והתנסות. אינדיקציה לכך שהם יכולים לגדול לסוג רקמה אחר ולא רק להחליף חלקיקי דם מביאה את התקווה שהם אכן יעזור לטיפול במגוון רחב יותר של מחלות.


תאי גזע מדם טבורי יכולים לטפל בלמעלה מ75 מחלות, בעיות חיסוניות וליקויים. המחקר המתמשך הוא יותר ממבטיח. מטופלים רבים מצאו תקווה בטיפולים עם תאי גזע מדם טבורי.


ליקי שחם – מומחה לתאי גזע, דם טבורי ובנקאות דם טבורי, מבעלי החברות האחיות - בנק החיים וסיטוג'ן, ימשיך לעדכן את הגולשים בנושא תאי הגזע והדם הטבורי – בכלל, ורפואת חידוש איברים | רפואה התחדשותית | רפואה מחדשת | רפואה רגנרטיבית | Regenerative Medicine | Gene Therapy, העושה שימוש בתאי גזע שמקורם בדם טבורי ומקורותיהם האחרים - בפרט.


ליקי שחם, פיתח את טכנולוגיית ומכשיר הסיטוג'ן - הטכנולוגיה הראשונה בעולם באמצעותה ניתן לאסוף מספר תאי גזע מדם טבורי הגבוה משמעותית (בכ- 80%) שיכול לשרת גם:


·  השתלות לחולים מבוגרים ולא רק בילדים כפי המצב עד היום.


·  סדרות השתלות של רפואה רגנרטיבית / רפואת חידוש איברים, הדורשות מספר תאים גבוה.


·  טיפול במספר מחלות שונות במהלך החיים.


בארץ, הטכנולוגיה זמינה ללקוחות - בנק החיים, בלבד.

Hot Swiss US luxury fake rolex watches like Submariner, Daytona, Datejust, Day-Date and etc. are available on this web.

UK top swiss breitling replica watches with both low price and high quality are worth having.





מיקי שחם תאי גזע דם טבורי