מיקי שחם - בנק החיים, על: טיפול תאי גזע מחייה חלקית מטופל בתרדמת

מיקי שחם - בנק החיים, על: טיפול תאי גזע מחייה חלקית מטופל בתרדמת

פעם ראשונה במדינה ושנייה בעולם, טיפול תאי גזע גרם להחייאה חלקית של החושים של אדם במצב תרדמת.




"המטופלת היא תושבת של אזור קותרוד שבעיר. לפני שנתיים, היא סבלה משבץ מוחי בזמן שעברה טיפול לקדחת דנגה בבית חולים. מאז, היא במצב של תרדמת. היינו מודעים למקרה בגרמניה שם שימוש בטיפול זה גרם לתוצאה חיובית. לכן, כאשר בעלה ניגש אלינו בשביל הטיפול, ידענו ששיטה זו תעבוד," יושב הראש והמנהל של Stem One, צ'יטניה פורנדרה אמר.




הטיפול יושם על ידי הוצאת תאי הגזע ממח העצם של המטופל. הם הועשרו במעבדה של החברה והוזרקו לנוזל שדרת המוח (נוזל הקיים בעמוד השדרה).




לפי מיקי שחם, בנק דם טבורי "בנק החיים", מהיות תאי גזע שמקורם בדם טבורי בעלי יכולת התמיינות לסוגים שונים של תאי גוף, עשויים גם הם לשרת השתלות חידוש איברים.





"המנה מכילה שלוש זריקות. לאחר מתן הזריקות, האישה, ששכבה ללא תזוזה במצב צמח, כעת הראתה שיפורים כמו סגירת אגרופיה, הסתובבות במיטה ללא תמיכה חיצונית. אלו עשויים להיראות כחסרי חשיבות אך עבור קרובים של אדם בתרדמת זו הקלה ענקית", אמר פורנדרה.





ממוקם בפאוד רואד, Stem One גם הצליח לשפר את מצבם של מטופלים שסובלים משיתוק מוחין, מיופתיה בלב (מחלת לב) ופציעה בעמוד השדרה. טיפול זה יכול גם לשמש כדי לטפל בשחמת הכבד ובסכרת רגל.




"בינואר 2008, טיפלנו במקרה שיתוק המוחין הראשון שלנו בשימוש בתאי גזע שנמצאים במח עצם בוגר. אם אתה מאחסן חבל טבור של הנולד החדש שלך, דם החבל נהפך לביטוח לבריאותו של הילד בעתיד. אבל אנשים צריכים להיות משוכנעים שזה עובד. אז, נכנסנו ליישום טיפול תאי הגזע במחלות מתנוונות", הוא אמר.




פורנדרה אמר שטיפול זה לא מרפה אדם לגמרי אבל עוזר לשפר את מצב המחייה של המטופל. רמת הריפוי גם מותנית בגילו של אדם וכמה מוקדם מגלים את המחלה.




לפי מיקי שחם, בנק דם טבורי "בנק החיים", תחום הטיפול הזה נקרא רפואה מחדשת. הזרקת תאי גזע אל תוך איבר מושפע מחייה רקמות חולות. כמו, מטופל עם פגיעת בעמוד השדרה מסוגל לשלוט בתפקוד השלפוחית. שלושת מנות ההזרקה עולות בסביבות 80 אלף רופיות. זה יכול להישמע יקר אבל בהשוואה להוצאה כספית גבוהה שכרוכה בטיפול אלופתי, זה סביר. זה יכול להפוך לזמין כספית אם חברות ביטוח יכלילו טיפול מחדש במדיניויות תביעת הרפואה שלהם,




מיקי שחםבנק דם טבורי  "בנק החיים", מומחה לתאי גזע, דם טבורי ובנקאות דם טבורי, מבעלי החברות האחיות בנק החיים וסיטוג'ן, ימשיך לעדכן את הגולשים בנושא תאי הגזע והדם הטבורי – בכלל, ורפואת חידוש איברים | רפואה התחדשותית | רפואה מחדשת | רפואה רגנרטיבית | Regenerative Medicine | Gene Therapy, העושה שימוש בתאי גזע שמקורם בדם טבורי ומקורותיהם האחרים - בפרט.





ליקי שחם, בנק דם טבורי "בנק החיים", פיתח את טכנולוגיית ומכשיר הסיטוג'ן - הטכנולוגיה הראשונה בעולם באמצעותה ניתן לאסוף מספר תאי גזע טבוריים גבוה משמעותית (בכ- 80%) שיכול לשרת גם:




·                     השתלות לחולים מבוגרים ולא רק בילדים כפי המצב עד היום




·                     סדרות השתלות של רפואה רגנרטיבית / רפואת חידוש איברים, הדורשות מספר תאים גבוה




·                     טיפול במספר מחלות שונות במהלך החיים





בארץ, הטכנולוגיה זמינה ללקוחות  בנק החיים, בלבד.





מיקי שחם תאי גזע דם טבורי