מיקי שחם, ''בנק החיים''– דם טבורי, מביא לקט נוסף של פרסומי מדע ורפואה מהעולם: אמנם תפקידי KLF4 בסרטן קונטרוורסליים (שנויים במחלוקת), הוא מעורב בהתפתחות סרטן בבני אדם" אומר בודה.

מיקי שחם, ''בנק החיים''– דם טבורי, מביא לקט נוסף של פרסומי מדע ורפואה מהעולם:

 

אמנם תפקידי KLF4 בסרטן שנויים במחלוקת, הוא מעורב בהתפתחות סרטן בבני אדם" אומר בודה.

 

צוות מחקר באוניברסיטת דייוויס קליפורניה פיתחו שיטה חדשה להגביר גדילת עצם ע"י שימוש במולקולה שכשהיא מוזלפת לזרם הדם ומכוונת את תאי הגזע להגיע לפני השטח של העצמות.

 

מיקי שחם, בנק החיים , מבהיר כי מרגע סימן ההכוונה, תאי הגזע מתמיינים לתאים יוצרי עצם

ומסנתזים חלבונים לצורך הגברת גדילת העצם.

 

במחקר, שפורסם לאחרונה במהדורה המקוונת של nature medicine , היה שימוש במודל אוסטאופורוזיס בעכבר להדגמת גישת טיפול מיוחדת, שמעלה את צפיפות העצם ומונעת איבוד עצם עקב גיל ומחסור באסטרוגן.

 

"ישנם הרבה תאי גזע, גם באנשים מבוגרים, אבל הם לא נודדים לעצם", אמר ווי יאהו, חוקר ראשי ומחבר ראשי של העבודה. "מציאת מולקולה שנקשרת לתאי גזע ומכוונת אותם לאיבר המטרה הרצוי זוהי פריצת הדרך האמיתית".

 

החוקרים לומדים על תאי גזע כאופציית טיפול למגוון מצבים ופציעות, החל ממחלות עורקים פריפריים וניוון מקולרי עד למחלות דם, עור ואיברים פנימיים.

 

כיוונון תאי גזע לנוע ולהצמד לפני השטח של עצם לצורך יצירת עצם היה מבין המטרות החמקמקות ברפואה הרגנרטיבית.

 

החוקרים מצוות מחקר של קיט לאם, פרופסור במחלקה לביוכימיה ורפואה מולקולרית באוניברסיטת דיוויס,  יצרו מולקולה   LLP2A-alendronate. LLP2A  נצמד לתאי גזע מזנכימליים במח העצם, ואלנדרונאט הינה תרופת ביות לעצם.

 

לאחר שהמולקולה ההיברידית הוזלפה לזרם הדם, היא אספה תאי גזע מזנכימליים במח העצם וכוונה אותם לפני השטח של עצמות, שם תאי הגזע בצעו את תפקידם הטבעי ביצירת עצם ושיפור תיפקודה.

 

" המחקר שלנו מאמת את זה שמולקולות קושרי תאי גזע יכולות להיות מנוצלות לכיוונון תאי גזע לאתר תרפואטי בבעל חיים", אמר לאם, שהינו מחבר המאמר."זה מייצג צעד חשוב בהפיכת סוג תאי הגזע למציאות".

 

12 שבועות לאחר הזרקת המולקולה ההיברידית לעכברים, מסת העצם בעצם הפמור והחוליות עלתה וחוזק העצם השתפר בהשוואה לעכברי ביקורת, להם לא הוזרקה מולקולה היברידית.

 

העכברים המטופלים שהיו בגיל בו מתחיל איבוד עצם  גם שיפרו את מצב העצם, כפי שקרה גם מקרה של עכברי מודל לגיל הבלות.

 

אלנדרונאט, הידוע תחת שם מסחרי פוסמוקס. נשים עם אוסטאופורוזיס נוטלות את התכשיר לצורך הורדת סיכון לשבר. צוות המחקר שילב את האלנדרונאט במולקולה היברידית כי ברגע שהוא מגיע לזרם הדם הוא ישירות מגיע לעצם, בה הוא מאט את קצב פירוקה.

 

לדברי ננסי ליין, חוקרת במחקר זה וראש הקבוצה בקבוצת מחקר של מחלות שריר בשל הזדקנות, המינון של אלנדרונאט בתוך היבריד היה נמוך ולא סביר שיוכל לעכב את האפקט התרפואטי של התרכובת.

 

לראשונה יתכן שמצאנו דרך לכוון תאי גזע לפני שטח העצם בה הם יכולים לחדש את העצם," אמ רליין, פרופסור לרפואה וראומטולוגיה (דלקות פרקים) ומומחה לאוסטאופורוזיס. "שיטה זו יכולה להפוך לטיפול מהפכני חדש לאוססטאופורוזיס וגם למצבים נוספים שמצריכים יצירת עצם חדשה.

 

לפי מיקי שחם, מחברת בנק החיים , דם טבורי מהווה המקור היישומי הטוב ביותר, שכן תאי גזע מדם טבורי ראשוניים יותראינם נושאים עדיין מערכת חיסונית. עשרות מחלות וטיפולים באמצעות תאי גזע מדם טבורי נחקרים כיום ומצויים בניסויים קליניים במסגרת רפואת חידוש האיברים והריפוי התאי. מהיות תאי גזע שמקורם בדם טבורי בעלי יכולת התמיינות לסוגים שונים של תאי גוף, עשויים גם הם לשרת השתלות חידוש איברים.

 

אוסטאופורוזיס הינה אחת הבעיות המרכזיות בבריאות הציבור, ממנה סובלים 44 מיליון אמריקאים. אישה אחת מתוך שתיים תחווה שבר עקב האוסטאופורוזיס. אמנם קיימות תרופות יעילות שעוזרות למזער את הסיכוי לשבר, ביניהן אלנדרונאט, אבל השימוש בהם מוגבל בשל השפעה מזיקה פוטנציאלית משימוש ארוך טווח.

 

הגורמים העיקריים לאוסטאטופורטוזיס בנשים כוללים מחסור באסטרוגן, הזדקנות , עודף סטרואידים עקב טיפול במצבי דלקת כרונית כגון דלקת פרקים ( color:black" lang="EN-GB">RA ).

 

בדרך כלל , אוסטאופורוזיס שנוצר על רקע מצבים מטבוליים  נובע משינוי במחזור בניה מחדש של העצם שמחליש את מבנה העצם ומגדיל סיכון לשבר.

 

תאי גזע מזנכימליים ממח העצם מעוררים בניה מחדש של עצם חדשה, שמעבה ומחזקת עצם.

 

החוקרים שמו לב ששימוש פוטנציאלי בתאי גזע לא מוגבל לטיפול באוסטאופורוזיס. הם אמרו שזה יכול להיות מוכח כחסר ערך עבור  הפרעות אחרות ומצבים שיכלו להפיק תועלת מבניה מחדש מוגברת של העצם, כגון במצב של שבר, זיהום בעצם או טיפול בסרטן.

 

התוצאות נותנות תקווה לטיפול בבני אדם", אמר נולטה, פרופסור לרפואה פנימית, מחבר העבודה ומנהל במכון לטיפול רגנרטיבי של אוניברסיטת דיוויס קליפורניה." אנחנו הראנו שהטיפול הפוטנציאלי יעיל במכרסמים ומטרתנו היא להתקדם למחקרים קליניים".

 

מימון למחקר הגיע ממכון בריאות לאומי ומכון הזדקנות בריאה. מכון קליפורניה לרפואה רגנרטיבית העניק גראנט לצורך פיתוח הצעה למחקרים קליניים.

 

"מחקר זה הוא שיתוף פעולה בין ביולוגים העוסקים בתאי גזע ובעצמות, ביוכימאים, מדעני תרגום וקלינאים", אמר ליין. "זה היה מאמץ קבוצתי אמיתי שהניב תוצאות חשובות

You can order cheap and high quality UK replica watches here.
If you wanna buy best UK fake breitling watches, you cannot miss this website.".

 

מיקי שחם – מומחה לתאי גזע, דם טבורי ובנקאות דם טבורי, מבעלי החברות האחיות בנק החיים וסיטוג'ן, ימשיך לעדכן את הגולשים בנושא תאי הגזע והדם הטבורי – בכלל, ורפואת חידוש איברים | רפואה התחדשותית | רפואה מחדשת | רפואה רגנרטיבית | RegenerativeMedicine | Gene Therapy, העושה שימוש בתאי גזע שמקורם בדם טבורי ומקורותיהם האחרים - בפרט.

 

מיקי שחם, בנק החיים, פיתח את טכנולוגיית ומכשיר הסיטוג'ן - הטכנולוגיה הראשונה בעולם באמצעותה ניתן לאסוף מספר תאי גזע מדם טבורי הגבוה משמעותית (בכ- 80%) שיכול לשרת גם:

 

·  השתלות לחולים מבוגרים ולא רק בילדים כפי המצב עד היום.

 

·   סדרות השתלות של רפואה רגנרטיבית / רפואת חידוש איברים, הדורשות מספר תאים גבוה.

 

·   טיפול במספר מחלות שונות במהלך החיים.

 

לפי מיקי שחם, בארץ, הטכנולוגיה זמינה ללקוחות בנק החיים , בלבד.





מיקי שחם תאי גזע דם טבורי