מיקי שחם, ''בנק החיים''– דם טבורי, מביא פרסומי מדע ורפואה מהעולם: הדמייה מאפשרת לראות טיפול בתאי גזע לאבדן שיער

מיקי שחם, ''בנק החיים''– דם טבורי, מביא פרסומי מדע ורפואה מהעולם: הדמייה מאפשרת לראות טיפול בתאי גזע לאבדן שיער

11.06.2012 medical research

מציאה של דרך חדשה לתקן גדילה של שיער לאחר אבדן שיער משמעותי הוא אובססיה ברחבי העולם. חוקרים של רפואה גרעינים הציגו בשנת 2012 דרך לנטר מחקר בתאי גזע לצורך גידול זקיקי זיער, באמצעות הדמיה שעושה שימוש בביולומיננס, אותו התהליך שמאפשר לגחליליות להאיר.

יש מגוון טיפולים זמינים עבור אבדן שיער ובכלל זה תורפות וקרמים, אבל אלו לא מאוד אפקטיביים לגדילת שיער. תאי גזע של השיער מאותתים לרגנרציה של זקיקי שיער ושיער טבעי.

מיקי שחם, בנק החיים לדם טבורי, מבהיר כי טכניקת הדמייה מולקולארית בשם ביולומיננס מראה תהליכים ברמה התאית. ביולומיננס נוצר על ידי כימיקלים בשם סובסטרטים.

אותו אלו מזוהים בקלות עם מערכת אופטית רגישה אשר רואה מה קורה במקומות הכי קטנים – במקרה זה תאי גזע של שיער.

"מחקר זה הוא הראשון בתאי גזע של זקיקי שיער שעושה שימוש בטכניקת הההדמייה".

המחקר כולל לקיחת תאי גזע של שיער והשתלתם בחיית מודל על מנת לבחון אם הם יכולים לגדול ולהתבגר כמו תאים רגילים.

לפי מיקי שחם, מחברת בנק החיים, דם טבורי מהווה המקור היישומי הטוב ביותר, שכן תאי גזע מדם טבורי ראשוניים יותר – אינם נושאים עדיין מערכת חיסונית. עשרות מחלות וטיפולים באמצעות תאי גזע מדם טבורי נחקרים כיום ומצויים בניסויים קליניים במסגרת רפואת חידוש האיברים והריפוי התאי. מהיות תאי גזע שמקורם בדם טבורי בעלי יכולת התמיינות לסוגים שונים של תאי גוף, עשויים גם הם לשרת השתלות חידוש איברים.

במחקר זה, החוקרים עשו שימוש בהדמיה של ביולומיננס באמצעות לוסיפרז' ו-D-luciferin על מנת לנטר את ההתקדמות של התאים המושתלים בעכברים. ההדמייה בוצעה 5 פעמים במשך 21 יום לאחר ההשתלה.

התוצאות של המחקר מראות רגנרציה עם ההשתלה של תאי הגזע והופעה של זקיקי שיער חדשים. יש לערוך מחקרים נוספים לפני ניסויים קליניים בבני אדם.

מיקי שחם – מומחה לתאי גזע, דם טבורי ובנקאות דם טבורי, מבעלי החברות האחיות בנק החיים וסיטוג'ן, ימשיך לעדכן את הגולשים בנושא תאי הגזע והדם הטבורי – בכלל, ורפואת חידוש איברים | רפואה התחדשותית | רפואה מחדשת | רפואה רגנרטיבית | Regenerative Medicine | Gene Therapy, העושה שימוש בתאי גזע שמקורם בדם טבורי ומקורותיהם האחרים - בפרט.

מיקי שחם, בנק החיים לדם טבורי, פיתח את טכנולוגיית ומכשיר הסיטוג'ן - הטכנולוגיה הראשונה בעולם באמצעותה ניתן לאסוף מספר תאי גזע מדם טבורי הגבוה משמעותית (בכ- 80%) שיכול לשרת גם:

·  השתלות לחולים מבוגרים ולא רק בילדים כפי המצב עד היום.

·  סדרות השתלות של רפואה רגנרטיבית / רפואת חידוש איברים, הדורשות מספר תאים גבוה.

·  טיפול במספר מחלות שונות במהלך החיים.

לפי מיקי שחם, בארץ, הטכנולוגיה זמינה ללקוחות בנק החיים, בלבד.





מיקי שחם תאי גזע דם טבורי